• پنجشنبه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401122517988
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

اصفهان در آیینه نوروز

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای خدمت‌رسانی نوروزی به شهروندان

آمادگی دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای خدمت‌رسانی نوروزی به شهروندان

ایسنا/اصفهان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در تعطیلات عید نوروز آماده ارائه خدمت به شهروندان بوده و بازدید روزانه از همه مراکز درمانی در تعطیلات نوروزی در قالب طرح سلامت نوروزی انجام‌ خواهد شد.

کورش ساکی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امکانات و منابع دانشگاه در بخش‌های نیروی انسانی و تجهیزات تخصصی جهت ارائه خدمات حوزه سلامت در تعطیلات عید نوروز بسیج و هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی افزود: بیمارستان‌های شهید بهشتی، متینی، نقوی، کارگر نژاد، شبیه‌خوانی، آیت‌الله یثربی و میلاد در کاشان و بیمارستان‌های سیدالشهدا(ع) و ثامن‌الحجج(ع) در آران و بیدگل در تعطیلات عید نوروز آماده ارائه خدمت به شهروندان هستند.

ساکی با اشاره به اهمیت و ضرورت درمان بیماران دیالیزی، تصریح کرد: مرکز دیالیز بیمارستان اخوان واقع در خیابان اباذر در تعطیلات عید نوروز به شهروندان خدمت‌رسانی خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: افزایش نظارت و بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، مکان‌های عمومی و بین‌راهی تحت پوشش، نمونه‌برداری از مواد غذایی حساس در فرآیند تولید تا عرضه و کنترل کیفی آب آشامیدنی از دیگر برنامه‌های نوروزی دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

وی افزود: همشهریان و مسافرین در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مکان‌های عمومی با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش خود را اعلام کنند تا بررسی و اقدام لازم توسط بازرسان این دانشگاه انجام شود.

همچنین معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان به ایسنا گفت: طرح کشیک نوروزی با هدف تأمین سلامت شهروندان از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۲۳ فروردین ۱۴۰۲  اجرا می‌شود.

محمدرضا رشیدی نوش‌آبادی افزود: بازرسی مستمر از کارخانه‌های فعال تولید کننده مواد غذایی در تعطیلات عید نوروز، بازرسی و نظارت بر عملکرد داروخانه‌های منتخب و شبانه‌روزی و ارائه مشاوره دارویی و مسمومیت‌ها از مرکز پاسخگوی داروها و سموم از طریق سامانه کشوری  ۱۹۰ اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای تأمین نیازهای دارویی منطقه کاشان، از جمله اهداف برنامه طرح کشیک نوروزی است و آزمایشگاه مرجع غذا و دارو به منظور انجام تست‌های کنترل کیفی نمونه‌های اورژانسی در ایام نوروز فعال است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان تأکید کرد: داروخانه‌های مرجان، قانون، امام رضا، دکتر اربابی، دکتر معمار کرمانی، دانش، بیمارستان نقوی و دکتر ایران‌منش در کاشان، دکتر نجفی زاده در راوند و داروخانه‌های دکتر شکاری و دکتر اخباری در آران و بیدگل و دکتر خادمی در منطقه ابوزیدآباد به‌عنوان داروخانه‌های شبانه‌روزی فعال است.

رشیدی گفت: داروهای خاص در داروخانه‌های دانش، بیمارستان نقوی و دکتر شکاری به بیماران نیازمند داروهای خاص ارائه می‌شود.

وی افزود: شهروندان برای دسترسی آسان برای تهیه داروهای کمیاب خود در ایام نوروز، تصویر واضح نسخه و یا کد ملی بیمار را از طریق پیامک و یا اپلیکیشن ایتا به شماره ۰۹۹۲۳۲۸۶۷۷ ارسال کنند تا توسط کارشناسان این معاونت پاسخ داده شود.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز از آماده باش ۲۸ پایگاه جاده‌ای و شهری اورژانس ۱۱۵ در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در نوروز خبر داد.

حسین ریاحی گفت: ۱۷ پایگاه جاده‌ای و ۱۱ پایگاه شهری در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل در طرح سلامت نوروزی امسال تا روز ۵ فروردین سال آینده خدمت‌رسانی به شهروندان را انجام می‌دهند.

وی افزود: ۴۰ دستگاه آمبولانس فعال، دو دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در حال انجام وظیفه بوده و در ساعاتی از روز در جاده‌ها مستقر خواهند بود که هدایت تمام عملیات پاسخ هنگام بحران‌ها و حوادث ویژه، مهم‌ترین فعالیت مرکز هدایت عملیات بحران (EOC) این مرکز است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: مرکز پایش و مراقبت‌های بالینی هدایت و اعزام بین بیمارستانی داخل و خارج دانشگاهی و مرکز ارتباطات ۱۱۵ هدایت مأموریت‌های پیش بیمارستانی سطح شهر را در این ایام به عهده دارند.

ریاحی اظهار کرد: استفاده از آمبولانس هوایی اورژانس قم، ظرفیت دیگری برای پوشش خدمات درمان فوریتی به مصدومان و مددجویان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha