• پنجشنبه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401122518062
  • منبع : نمایندگی مازندران

مروری بر تصادفات چهار سال گذشته مازندران در سفرهای نوروزی

۱۲۳ فوتی ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌های مازندران رخ داد

۱۲۳ فوتی ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌های مازندران رخ داد

ایسنا/مازندران مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، گفت: در ایام تعطیلات نوروزی طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ در بازه زمانی (۲۵ اسفند الی ۱۵ فروردین) ۱۲۳ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، علی عباسی، اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی ۷۸ درصد معادل ۹۶ نفر کشته‌های حوادث رانندگی مربوط به جاده‌های برون شهری  بودند که از این شمار ۲۲درصد در جاده‌های درون شهری (۲۷ نفر) گزارش شده است.  

آمل در صدر تلفات

به گفته عباسی، در این مدت شهرستان‌های آمل با ۲۱ ، ساری با ۱۹ و بابل با ۱۰ فوتی بیشترین و شهرستان گلوگاه تنها شهری که فوتی در ایام تعطیلات نوروزی گزارش نشده است.

۷۴ درصد تلفات مرد هستند

بررسی‌های واحد آمار اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران نشان می‌دهد که ۷۴ درصد از کشته‌های ناشی ازحوادث رانندگی مرد و  ۲۶  درصد زن هستند.

 ۲۰ درصد تلفات ۶۱ سال به بالا هستند

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران یادآور شد: از لحاظ سنی بیشترین فوتی در تصادفات مربوط به سنین ۶۱ سال به بالا با ۲۰ درصد و کمترین آن ۷درصد مربوط به سنین یک الی ۱۰ سال ثبت شده است.

بر اساس این گزارش در سال‌های اخیر بیشترین کشته‌های تصادفات نوروزی به ترتیب مربوط به سال‌های( ۱۴۰۰ با ۴۲ )،(۱۳۹۸ با ۳۲)، ( ۱۳۹۹ با ۲۶ )و (۱۴۰۱ با ۲۳)

فوتی بوده که علت اصلی کاهش در بعضی از سال‌ها مربوط به ممنوعیت سفر در ماه‌های اولیه شیوع کرونا بود.

عضو شورای قضایی استان در پایان ضمن آرزوی سفر خوش برای هموطنان عزیز توصیه کرد که با این وصف به طور قطع در نوروز پیش‌رو که محدویت‌های کرونایی سفر به حداقل ممکن رسیده است، در صورت اقدام به سفر، حتما رعایت نکات ایمنی و توجه به توصیه‌ها و هشدارها را مد نظر قرار دهند تا ایام تعطیلات نوروزی با سفرهایی ایمن و اوقاتی خوش در کنار خانواده و با خاطراتی شیرین به پایان برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha