• شنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401122719017
  • خبرنگار : 50026

دولت برای جبران خسارات زلزله در خراسان جنوبی اعتبار اختصاص داد

دولت برای جبران خسارات زلزله در خراسان جنوبی اعتبار اختصاص داد

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از اختصاص سه هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارت‌های ناشی از زلزله‌ در شهرستان‌های بشرویه و طبس خبر داد.

علیرضا عباس‌زاده، امروز شنبه 27 اسفند به رسانه‌های گروهی گفت: با پیگیری استاندار و براساس درخواست ستاد مدیریت بحران استان، هیات دولت پرداخت اعتبار لازم برای جبران خسارت‌های ناشی از زلزله‌های ۲۲ آذر و سوم دی امسال شهرستان‌های بشرویه و طبس را تصویب و ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: براساس این تصویب‌نامه، دولت هزار و ۵۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت‌های وارده به اماکن مسکونی شهری و روستایی و نیز تاسیسات زیربنایی دولتی و عمومی و زیرساخت‌های بخش کشاورزی اختصاص داد.

معاون استاندار خراسان جنوبی از اختصاص ۸۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای احداث هر واحد مسکونی شهری و روستایی خبر داد و گفت: کمک بلاعوض تعیین شده برای انجام تعمیرات واحدهای مسکونی و تجاری شهری و روستایی خسارت دیده از زلزله به ازای هر واحد ۲۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: برای تامین لوازم معیشتی شامل لوازم خانگی و سرمایه‌ای به ازای هر واحد مسکونی شهری و روستایی خسارت دیده مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت خواهد شد و برای بازسازی تاسیسات دولتی و عمومی و نیز زیرساخت‌های بخش کشاورزی خسارت دیده در زلزله ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

عباس‌زاده همچنین از تعیین مبلغ ۲ هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی خبر داد و افزود: تسهیلات تعیین شده برای احداث هر واحد در مناطق شهری تا سقف سه هزار و ۵۰۰ میلیون ریال با سود و کارمزد ۶ درصد تعیین شده است.

وی تصریح کرد: سقف تسهیلات تعیین شده برای هر واحد مسکونی در مناطق روستایی سه هزار میلیون ریال با سود و کارمزد پنج درصد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تسهیلات برای تعمیرات واحدهای شهری و روستایی به ازای هر واحد تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال مشخص شده و سقف تسهیلات اختصاص یافته برای تامین لوازم معیشتی (لوازم خانگی و سرمایه‌ای) به ازای هر واحد ۳۰۰ میلیون ریال است؛ برای بازسازی واحدهای دامی خسارت‌ دیده نیز به ازای هر واحد تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت خواهد شد.

۲ زلزله به بزرگی ۵.۴ ریشتر ۲۲ آذر و ۵.۱ ریشتر سوم دی امسال مناطقی از خراسان جنوبی را لرزاند که کانون آن شهرستان بشرویه بود و پس لرزه‌ها تا مدتی ادامه داشت. این زلزله‌ها خسارت جانی نداشت اما خسارت‌های مالی، ترک خوردگی منازل و نگرانی از وقوع زلزله بزرگتر را به دنبال داشت همچنین برخی واحدهای مسکونی در شهرستان طبس خسارت دیده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha