• شنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401122719271
  • خبرنگار : 50184

معاون ورزش استان:

کمیته خیرین ورزشی کرمانشاه تشکیل می‌شود

کمیته خیرین ورزشی کرمانشاه تشکیل می‌شود

ایسنا/کرمانشاه معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه ازآغاز اقدامات اولیه برای تشکیل کمیته خیرین ورزشی استان خبرداد.

فرهمند سال افزون، امروز(۲۷ اسفند) در نشستی خبری، بااشاره به محدود بودن اعتبارات حوزه ورزش استان، اظهار کرد: کل اعتبارات ملی و استانی حوزه ورزش حدود چهار میلیارد تومان است که هرساله ابتدای سال اختصاص پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: این میزان اعتبار در حالی است که بیش از 470 هیات ورزشی در استان داریم که باید این اعتبارات بین آنها توزیع شود، بنابراین دست و پای ما در بحث اعتبارات بسته است.

معاون ورزش استان اضافه کرد: از طرفی قوانین بودجه ای دولت اجازه تیم‌داری نهادهای دولتی را نمی‌دهد، بنابراین ما حتی به اندازه یک ریال نمی توانیم برای تیم‌داری هزینه کنیم، درحالیکه تیم‌های لیگی ویترین ورزش هر استان به شمار می‌روند.

این مسئول  با بیان اینکه به دلیل محدود بودن اعتبارات تلاش شد تا برای کمک به ورزش استان از ظرفیت اسپانسرها استفاده کنیم، گفت: چهار تا پنج میلیارد تومان بودجه در اندازه یک بازیکن لیگ دسته اولی هم نیست، برای همین باید از اسپانسرها کمک بگیریم که البته کارخانجات و واحدهای تولیدی بزرگ کرمانشاه نیز در این زمینه ورود نکرده‌اند.  

وی تاکید کرد: در حال حاضر استان‌هایی را داریم که هرچند قدرت ورزش آنها به اندازه کرمانشاه نیست، اما به واسطه حمایت کارخانجات خود فقط در یک رشته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کنند.

سال افزون با بیان اینکه برای استفاده از ظرفیت اسپانسرها اقداماتی در استان آغاز شده، گفت: در این راستا باید کمیته ای به نام کمیته  خیرین ورزشی در استان تشکیل شود که اساسنامه آن تدوین شده و بعد از ایام نوروز اقدامات اجرایی برای تشکیل آن صورت خواهد گرفت.

وی یکی از دلایل عدم رغبت اسپانسرها برای ورود به تیم‌داری در حوزه ورزش را هم حواشی آن عنوان کرد: در شرایط فعلی حواشی ورزشی از متن آن پررنگ تر شده، برای همین اسپانسرها کمتر به این حوزه ورود می کنند.

وی در ادامه درخصوص انتخابات هیات های ورزشی هم گفت: در مجامع انتخابات ریاست هیات‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان تنها یک رای دارد و اعضای مجمع هم براساس یکسری شاخص ها و براساس تایید فدراسیون مربوطه انتخاب می شوند.

معاون ورزش و جوانان استان به برگزاری چهار مجمع انتخاباتی ریاست هیات های ورزشی استان در ماه های گذشته اشاره کرد و گفت: به غیر از یکی از این مجامع، در دیگر مجمامع آراء کاندیداها اختلافات بسیار نزدیکی به هم داشتند که نشان می‌دهد، مهندسی شدن انتخابات در آنها وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha