• چهارشنبه / ۲ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402010200526
  • خبرنگار : 50107

عضو هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی: 

توجه به صنعت و بخش خصوصی رشد تولید را واقعی می‌کند

توجه به صنعت و بخش خصوصی رشد تولید را واقعی می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی گفت: توجه به صنعت، بخش خصوصی، تشکل‌های بخش خصوصی و در نهایت اتاق بازرگانی باید مورد توجه قرار گیرد تا رشد واقعی شود.

عبدالله یزدان‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شعار سال ۱۴۰۲ و راهکارهای اجرای آن اظهار کرد: شعار سال ۱۴۰۲ ارزش بسیار بالایی دارد و عمل کردن به این شعار یعنی رشد تولید و مهار تورم، نیازمند برنامه‌ریزی است. باید براساس مسائل اقتصادی توجه خاصی به کاهش تورم شود.

وی با بیان اینکه وضعیت تولید باید واقعا دگرگون شود، افزود: قوانین و قواعد برای تولیدکنندگان باید تغییر کند. تورم ضربه‌های زیادی را به زندگی عادی مردم وارد کرده و انگیزه‌ تولید را از بین می‌برد. آنچه تولیدکنندگان انتظار دارند، این است که مسئولان بدانند از چه روش‌هایی می‌توان به رشد تولید کمک کرد.

یزدان‌بخش افزود: یکی از این روش‌ها موضوع کنترل نرخ ارز یعنی کاهش، تنظیم و ثبات نرخ ارز است. قاعده‌ها و قوانین مختلف و موانع کسب و کار در قوانین مالیاتی، تامین اجتماعی و قانون کار نیز بر رشد تولید تاثیر دارد. سرمایه‌گذاری‌های با تکنولوژی بالاتر و بهتر نیز می‌تواند در رشد اقتصادی و رشد تولید در نظر گرفته شود.

عضو هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی ادامه داد: توجه به صنعت، بخش خصوصی، تشکل‌های بخش خصوصی و در نهایت اتاق بازرگانی باید مورد توجه قرار گیرد تا رشد واقعی شود. شعار امسال نیز مانند سال‌های گذشته بسیار عمیق است اما باید تلاش شود تا به به آن بی‌توجهی نشده و برعکس عمل نشود.

وی با اشاره به اینکه اشتغال یکی از مسائل مهم است، تصریح کرد: باید به اشتغال و شرایط ایجاد آن توجه خاص کرد. اشتغال در توسعه صنعتی و رشد تولید ایجاد شده و تمام این موارد به قوانین و قواعد سال‌های قبل برمی‌گردد. اقتصاد و بهبود شرایط آن نیازمند سرمایه گذاری فعالان اقتصادی است.

یزدان‌بخش گفت: ما در کشور پتاتسیل‌ها و منابع خوبی داریم و نباید خام‌فروشی‌ کنیم. مقام معظم رهبری در خصوص نفت نیز به این مسئله تاکید کردند که نباید نفت خام بفروشیم، بلکه باید آن را تبدیل کنیم. منابع بسیاری که در کشور داریم از جمله منابع معدنی باید تبدیل شود و خام‌فروشی ممنوع باشد.

عضو هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی بیان کرد: رشد تولید زمانی صورت می‌گیرد که جلوی واردات قاچاق گرفته شود و مردم محصولات ایرانی بخرند. این کار خود به رشد تولید کمک می‌کند اما ورود قاچاق و کالاهای غیر ضروری به کشور مانع رشد تولید است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha