• شنبه / ۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402010501530
  • خبرنگار : 50616

تورهای مازندران گردی برای گردشگران نورزی فراهم شد

تورهای مازندران گردی برای گردشگران نورزی فراهم شد

ایسنا/مازندران مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، از فراهم شدن تورهای مازندران گردی برای گردشگران نوروزی در شهرستان‌های غرب این استان خبر داد.

علی رجبی وندچالی درگفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در آمل گفت: تورهای یک روزه ویژه شهرستان‌های غرب مازندران توسط دفاتر گردشگری دارای مجوز و با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های این مناطق فراهم شده است.

وی به رونمایی سامانه " سلام مازندران" برای بهره مندی مسافران نوروزی از ظرفیت‌های گردشگری مازندران دربستر فضای مجازی اشاره کرد و افزود: این سامانه در همه ایستگاه‌ها و نوروزگاه‌های جاده‌های ارتباطی و ورودی شهرهای مازندران نصب شده و مسافران و شهروندان مازندرانی می‌توانند با اسکن کردن از این سامانه، مازندران را به صورت مجازی بازدید کنند.

وی اضافه کرد: به منظور بهره مندی مسافران نوروزی ازخدمات ویژه در ورودی شهرهای استان در سه جاده اصلی و ورودی شهرهای استان، نوروزگاه ایجاد شده که مسافران می‌توانند با مراجعه به این نوروزگاه‌ها ازخدمات ویژه آن‌ها بهره مند شوند.

 مسافران نوروزی به صرف افطار

مدیرکل دفتراموراجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران همچنین از فراهم شدن حداقل دو مکان زیارتی آستان مقدس امامزادگان و مساجد درشهرهای استان برای پذیرایی ساده افطاری از مسافران نوروزی خبر داد و اظهار کرد: دراین راستا اداره‌های اوقاف وامورخیریه شهرها با همکاری هیات امنای بقاع متبرکه ومساجد همه روز در وعده‌های افطاری از مسافرانی که به ایستگاه‌های مشخص شده درشهرها مراجعه کنند، پذیرایی خواهند شد.

رجبی افزود: این اقدام در راستای ارائه خدمات ویژه به مسافران نوروزی که درتعطیلات نوروزی وماه مبارک رمضان دراستان حضور دارند، اختصاص داده شده است.

 رونق نمایشگاه‌های صنایع دستی درشهرهای مازندران

مدیرکل دفتراموراجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران، همچنین از برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات در۲۶ شهراستان به مناسبت تعطیلات نوروز برپا شده اشاره کرد و گفت: درنمایشگاه فعالان حوزه صنایع دستی استان، توانمندی‌ها وتولیدات خود را درمعرض دید و فروش مستقیم مسافران وحتی شهروندان مازندرانی قرار دادند.

رجبی اضافه کرد: علاوه براین، تعداد بازارچه‌های روستایی نیز در برخی روستاهای گردشگری استان نیز به منظور بهره مندی مسافران نوروزی از تولیدات روستاها برپا شده و حداقل تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha