• یکشنبه / ۶ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۰:۴۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402010601918
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

هشدار«نارنجی» هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به بارش باران و برف

هشدار«نارنجی» هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به بارش باران و برف

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور هشدار «نارنجی» نسبت به بارش باران و برف در این استان خبر داد.

«علی کرمی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص جزئیات ورود سامانه بارشی به استان گفت: این سامانه از صبح روز یکشنبه ششم فروردین ماه شروع و تا اواخر وقت روز دوشنبه هفتم فروردین ماه ۱۴۰۲ در کل استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: طی این سامانه بارشی، بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید لحظه ای، در نقاط مستعد تگرگ، برخی ارتفاعات سردسیری بارش برف پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اختلال در تردد جاده ای، احتمال برخورد صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه ها، احتمال ریزش تگرگ و آسیب به محصولات کشاورزی از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است.

کرمی تصریح کرد: توصیه می شود دستگاه‌های اجرایی و امدادی جهت اتخاذ تدابیر لازم به منظور جلوگیری از خسارات احتمالی آمادگی داشته باشند، از توقف در بستر رودخانه ها پرهیز شود، در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تردد نشود، از کوهنوردی و چرایی دام در مناطق مرتفع با توجه به وقوع صاعقه خودداری شود، بدلیل احتمال ریزش تگرگ تدابیر لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به محصولات کشاورزی اتخاذ شود و استحکام تاسیسات کشاورزی، گلخانه ها و سایر سازه های موقت کنترل شود.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته امامزاده جعفر شهرستان گچساران با بیشینه دمای ۲۳.۴درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر سی سخت با کمینه دمای ۲.۶ درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

گفتنی است که از ابتدای سال زارعی جاری تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه پنجم فروردین ماه ۱۴۰۲ میانگین بارش های ثبت شده در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ۶۴۶.۳ میلی‌متر بوده در حالی که در مدت مشابه سال قبل میانگین بارش ها ۵۰۷.۴میلی متر به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha