• یکشنبه / ۶ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1402010602108
  • خبرنگار : 50448

فرماندار شهرستان:

مسافران شناخت فرهنگی خود از تنگستان را به منطقه خود منتقل کنند

مسافران شناخت فرهنگی خود از تنگستان را به منطقه خود منتقل کنند

ایسنا/بوشهر فرماندار تنگستان گفت: تلاش داریم مسافرین نوروزی پیام شناخت فرهنگی خود از این شهرستان را به منطقه خود منتقل کنند.

 احمد لطفی فرماندار تنگستان در حاشیه‌ی بازدید از محل اسکان مسافرین و کمپ‌های نوروزی، در گفت و گو با خبرنگاران عنوان  کرد: هدف اصلی ما از تشکیل نشست‌ها و اقدامات ستاد تسهیلات سفر در تنگستان این است که تلاش کنیم مسافران نوروزی پس از بازگشت از سفر خود به تنگستان، پیام شناخت خود از تاریخ، فرهنگ و تمدن این شهرستان را به منطقه خود منتقل کند.

وی با اشاره به بازدید روزانه از مراکز اقامتی و اسکان مسافرین و کمپ‌های نوروزی و همچنین نقاط گردشگرپذیر در سطح شهرستان، به همراه معاونین و بخشداران خود، تصریح کرد: به صورت میدانی کمبودها، مشکلات و مسایل مربوط به مسافرین و گردشگران نوروزی را رصد می‌شود.

وی اظهار کرد: شهرستان تنگستان به لحاظ جغرافیای منحصربه فرد خود، از مناطق طبیعی دیدنی و گردشگری متنوعی مانند کوهستان، کلوت، ساحل، دریا، مناطق تاریخی، مراکز تجاری و… برخوردار است، که این مهم فرصت مناسبی برای استفاده هم‌میهنان فراهم آورده است.

وی بیان کرد: ستاد تسهیلات سفر شهرستان تنگستان، تقریبا بیش از یک ماه پیش کار خود را به‌صورت عملی و میدانی آغاز کرده تا بتوانیم با برنامه‌ریزی و ایجاد و تقویت زیرساخت‌های لازم، پذیرای خوبی از مسافرین عزیز باشیم.

فرماندار تنگستان ضمن اشاره به اینکه موزه شهیدرئیسعلی‌ دلواری و قلعه تاریخی کلات اهرم، دو بنای مهم و نماد مقاومت استان بوشهر هستند، اضافه کرد: شهرستان تنگستان پیشانی و نماد مقاومت استان بوشهر محسوب شده و این شهرستان دارای ظرفیت‌های فرهنگی غنی‌ای مانند فرهنگ استکبارستیزی‌ست.

مقام عالی دولت در تنگستان خاطرنشان کرد: شهرستان تنگستان دارای ۱۰۰ کیلومتر مرز آبی با خلیج نیلگون فارس بوده که در سواحل آن در بخش دلوار، بوم‌گردی‌های متفاوت و متعددی برای اقامت و پذیرایی از مسافران وجود دارد.

لطفی یادآور شد: منطقه نمونه گردشگری خاییز با وجود کوهستان و چشمه‌های آب شیرین و همچنین دهکده ابدرمانی ایگرم اهرم، از دیگر مناطق گردشگری متفاوت تنگستان در بخش مرکزی بوده که همه ساله پذیرای گردشگران، خانواده‌ها و مسافران زیادی هستند.

 لطفی عنوان کرد: تمام مدارس و مکان اسکان در دو بخش مرکزی و دلوار برای اقامت خانواده‌ها و مسافران آماده شده و مشغول بکارند.

وی افزود: از همه دستگاه‌های انتظامی، فرهنگی، گروه‌های جهادی، طلاب و… که با اقدامات فرهنگی خود، از ایجاد ناهنجاریهای فرهنگی و پوششی جلوگیری کرده و زمینه انتقال فرهنگ غنی و دینی شهرستان تنگستان را فراهم آوردند و همچنین مردم شریف و نجیب تنگستان که پذیرای خوبی برای مسافرین بوده و هستند، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

انتهای دیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha