• چهارشنبه / ۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402010903342
  • خبرنگار : 50187

در شورای معاونین دادگستری اعلام شد

تاکید رئیس کل دادگستری استان کرمان بر تعیین تکلیف پروندهای مُسن

تاکید رئیس کل دادگستری استان کرمان بر تعیین تکلیف پروندهای مُسن

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان، علت یابی اطاله دادرسی در پرونده ها به ویژه پرونده های مسن را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید آمار پرونده های دچار اطاله دادرسی (بیش از سه سال) موجود در استان مشخص شود و در نهایت با نظارت و پیگیری یکی از معاونین قضایی دادگستری، برنامه ریزی ها برای تعیین تکلیف این پرونده ها صورت گیرد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ۹ فروردین ماه در شورای معاونین دادگستری استان کرمان با موضوع ابلاغ برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ دادگستری استان ها، بر پیگیری وضعیت شعب نامتعارف تاکید کرد و افزود: باید راهکارهای مدیریت شعب نامتعارف تدوین و بر مبنای وضعیت هر شعبه نسبت به سازماندهی آن اقدام شود.

وی افزود: امیدواریم در سال جاری با همت مضاعف، تلاش بیشتر و بهره گیری از تجربیات سال های گذشته توفیقات بیشتری در مسیر عدالت گستری و خدمت به مردم حاصل شود.

حمیدی بیان کرد: اهداف و برنامه های مد نظر قوه قضاییه در سال ۱۴۰۲ در قالب ۱۴ هدف و ۳۹ عنوان راهکار اصلی (برنامه) تدوین و ابلاغ شده و باید به گونه ای عمل کنیم که روز به روز به اجرای این اهداف نزدیک تر شویم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که اهداف چهارده گانه پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۲ مبتنی بر سند تحول تعریف شده، تصریح کرد: برای تحقق هر چه بهتر اهداف و برنامه های سال جاری باید معاونین، قضات و نیروهای صف و کارمندان به صورت یکپارچه عمل نمایند.

وی گفت: باید به نحوی برنامه ریزی شود که استان کرمان از استان های پیشرو در اجرای برنامه های مد نظر قوه قضاییه باشد.

حمیدی بر تقکیک مسئولیت های معاونت ها، روسای حوزه های قضایی و دادستان ها در راستای اجرای برنامه های سال ۱۴۰۲ تاکید کرد و ادامه داد: باید بر مبنای تقکیک کارها، زمینه اجرای هر چه بهتر این برنامه ها فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha