• پنجشنبه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402011004009
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار تیران و کرون:

توسعه تیران و کرون به هم افزایی بین‌بخشی نیاز دارد

توسعه تیران و کرون به هم افزایی بین‌بخشی نیاز دارد

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون با انتقاد از فعالیت جزیره‌ای برخی از نهادهای اداری گفت: توسعه شهرستان به همگرایی و هم افزایی بین بخشی نیاز دارد.

علی محمدی‌کیا، امروز(پنجشنبه، ۱۰ فروردین) در نشست شورای اداری شهرستان تیران و کرون، اظهار کرد: در برخی از پروژه‌ها و طرح‌ها نبود هماهنگی مشهود بوده و گاهی ادارات و دستگاه‌های دولتی برای همدیگر مانع تراشی می‌کنند.

وی افزود: همگرایی و وحدت بین مسئولان دولتی و مردم لازم است تا اینکه توسعه شهرستان بر مدار حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی رقم بخورد.

به گزارش ایسنا، فرماندار تیران و کرون مدیریت منابع و صرفه جویی را مورد تاکید قرار داد و اذعان کرد: افزایش بهره‌وری با وجود امکانات لازم است و باید بازدهی عملکرد را رصد و ارزیابی کنیم.

وی با بیان اینکه با وجود منابع و امکانات، نارضایتی در برخی از حوزه‌های مدیریتی وجود دارد، تصریح کرد: در صورت عدم بهره‌وری باید تغییر نگرش و رفتار در آن واحد و مجموعه اداری رقم بخورد.

محمدی کیا ادامه داد: در برخی از مواقع به دلیل موانع قانوی امکان اجرای طرح‌ها وجود ندارد از این رو باید مسئولان امر با مردم شفاف و صادقانه صحبت کنند و نارضایتی ایجاد نکنند.

وی اضافه کرد: ابلاغ بخشنامه تنها پاسخ به مردم نیست و باید آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دقیق صورت بگیرد.

فرماندار تیران و کرون بر ضرورت جهاد تبیین تاکید کرد و گفت: امیدآفرینی در جامعه لازم بوده و نباید ناامیدی و ناراحتی گسترش یابد.

لزوم تغییر قانون برای افزای شفعالیت مراکز بهداشت

همچنین رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان در ادامه این نشست به موضوعات بهداشتی و دغدغه های تیران و کرون اشاره کرد و گفت: تبدیل مرکز بهداشت رضوانشهر به یک مرکز شبانه روزی دغدغه بجا و مورد نیاز مردم این منطقه است اما موانع قانونی در این خصوص داریم.

حمید گله داری، سرانه جمعیتی و یا بعد مسافت را دو مولفه ضروری برای ارتقا فعالیت‌های مراکز بهداشتی اعلام کرد و افزود: در برخی از نقاط استان فاصله کمی تا بیمارستان و مرکز درمانی وجود دارد، اما به لحاظ مشقت و سختی تردد برای مردم، نیاز به احداث مراکز شبانه روزی است.

وی اصلاح قوانین را خواستار شد و اضافه کرد: در برخی از مناطق سرانه جمعیتی نداریم اما محرومیت آنان ایجاب می‌کند تا مرکز شبانه روزی داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: راه اندازی هر مرکز شبانه روزی ماهیانه سه میلیارد ریال هزینه دارد که تامین این منبع مالی برای ارتقا عملکرد و ساعت فعالیت مراکز بهداشت لازم است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha