• شنبه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402011204541
  • خبرنگار : 50616

مدیرکل شیلات مازندران:

تولید سالانه آبزی پروری در مازندران به ۱۱۲هزارتن رسید

تولید سالانه آبزی پروری در مازندران به ۱۱۲هزارتن رسید

ایسنا/مازندران مدیرکل شیلات مازندران، گفت: با ایجاد واحدهای جدید مزارع پرورش ماهیان سردآبی، گرم آبی و نیز صید از دریا به ظرفیت تولید سالانه بیش از ۱۱۲هزار تن رسیده و یک ارزش اقتصادی بالایی درصنعت آبزی پروری این استان ایجاد شده است.

قاسم کریم‌زاده در گفت‌وگو باخبرنگار ایسنا، افزود: ارزش اقتصادی تولید این مقدار انواع آبزیان درمازندران درحال حاضر سالانه بیش از ۸ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی افزود: درحال حاضر در ۳ هزار و ۸۰۰ واحد آبزی پروری در مازندران، حدود ۸ هزار نفر به صورت مستقیم  و ۴۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم در این صنعت مشغول به تولید و فعالیت هستند.

شناسایی ۸۴ فرصت جدید سرمایه گذاری درشیلات مازندران

مدیرکل شیلات مازندران همچنین دربخش دیگری به شناسایی ۸۴ فرصت جدید سرمایه گذاری در حوزه توسعه آبزی پروری و فعالیت‌های شیلاتی دراستان خبرداد و ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن طرح‌های جدید حوزه شیلات مازندران، علاوه بر افزایش حدود ۶۵ هزارتنی به ظرفیت تولید سالانه استان، برای بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ نفر نیز فرصت جدید اشتغالزایی فراهم خواهد شد.

کریم‌زاده، علاقمندی به سرمایه گذاری با توجه به ظرفیت و جایگاه آبزی پروری در مازندران را به لحاظ مقرون به صرفه دانست و تصریح کرد: با توجه به شرایط مازندران و ایجاد اشتغال به همراه تامین بخشی از پروتئین مورد نیاز جامعه، انتظار است که سرمایه گذاران جدید در این حوزه به سمت ایجاد مزارع و پرورش دو منظور ماهی هدفگذاری و برنامه ریزی کنند.

 صادرات ۷هزارتنی محصولات شیلاتی مازندران

مدیرکل شیلات مازندران از تمایل بالای مردم کشورهای روسیه وهمسایه ایران به خاویار تولید استان ما علاقمندی زیادی نشان می‌دهند، گفت: سالانه حدود ۱۰۰ تن گوشت ماهیان خاویاری و یک ونیم تن خاویار به کشورهای دنیا از جمله روسیه و همسایه‌های منطقه ایران صادر می‌شود.

کریم‌زاده، سهم صادرات محصولات شیلاتی مازندران را سالانه حدود ۷ هزار تن اعلام کرد و گفت: این روند در سال‌های اخیر با افزایش فرآوری محصولات شیلاتی و جلوگیری از خام فروشی افزایش یافته است.

تولید بالا، سرانه پایین مصرف ماهی

وی با اشاره به اینکه با وجود حجم بالای تولید آبزی و صید ماهی در مازندران سرانه مصرف ماهی در کشور حدود ۱۲ کیلوگرم و در نوار ساحلی مازندران حدود ۱۵ کیلوگرم است، تصریح کرد: این درحالی است که سرانه مصرف ماهی در برخی کشورها بیشتر از ۲۲ کیلوگرم است.

وی اضافه کرد: مصرف ماهی به تنها تامین کننده حدود ۲۰ درصد پروتئین مورد نیاز بدن انسان است که در راستای مصرف غذای سالم انتظاراست که خانواده‌ها در مصرف هفتگی این فرآورده را مورد استفاده قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha