• دوشنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402011405414
  • خبرنگار : 50444

پلیس راه: ۸۰ درصد فوتی های تصادفات خراسان شمالی در یک محور است؛

انتقاد پلیس از ناتمامی پروژه ۴ خطه شدن محور بجنورد-جنگل گلستان

انتقاد پلیس از ناتمامی پروژه ۴ خطه شدن محور بجنورد-جنگل گلستان

ایسنا/خراسان شمالی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از ناتمامی پروژه ۴ خطه شدن محور بجنورد-جنگل گلستان انتقاد کرد.

سرهنگ رحمان اسپیدکار در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تعداد فوتی های ناشی از تصادفات در محورهای استان طی طرح نوروزی افزایش یافته و تا کنون به ۱۶ یا ۱۷ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه استان خراسان شمالی طی نوروز امسال جزو ۳ استان اول کشور در بالا بودن شدت تصادفات بود، تصریح کرد: این موضوع به این دلیل است که عمده تصادفات منجر به فوت در جاده های اصلی دوطرفه رخ می دهد که به دلیل رخ به رخ بودن، شدت بالایی دارد.

وی تاکید کرد: ۸۰ درصد فوتی های ناشی از تصادفات جاده های استان در محور آشخانه به جنگل گلستان رخ می دهد که هنوز یک طرفه نشده و مردم را داغدار می کند.

سرهنگ اسپیدکار گفت: نقش راه در تصادفات و سوانح رانندگی بسیار زیاد است و این درحالی است که پروژه ۴ بانده شدن محور بجنورد به جنگل گلستان، پس از سال ها هنوز تمام نشده و مسافران در آن جان می دهند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه ۴۵ کیلومتر از این محور هنوز ۴ بانده نشده و ۲ طرفه است، ادامه داد: مسئولان باید فکری اساسی برای این جاده کنند و آن را سریعتر به اتمام برسانند تا خسارات مالی و جانی افرادی که از این محور تردد می کنند کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: پلیس راه برای جبران این نقیصه، بیشتر توان عملیاتی خودش را در این محور مستقر کرده و روزانه ۱۲ تیم در حدفاصل آشخانه-جنگل گلستان به صورت محسوس و نامحسوس مستقر هستند.

سرهنگ اسپیدکار افزود: استان خراسان شمالی بین ۲ استان یا ۲ قطب گردشگری زیارتی و سیاحتی واقع شده و میلیون ها تردد از جاده های آن اتفاق می افتد. پس ضروری است که این موضوع به صورت جدی پیگیری شود و هر ارگان و دستگاهی که مسئول است آن را به اتمام برساند. امیدواریم حداقل ۴ بانده شدن کامل این محور امسال اتفاق بیفتد تا کمتر شاهد حوادث ناگوار در آن باشیم.

به گزارش ایسنا، این پروژه راهسازی از سال ۸۳ آغاز شده و تکمیل آن تا کنون به اتمام نرسیده است.

استان خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود ۴ هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه های اصلی است؛ حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را نیز بزرگراه تشکیل می دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha