• دوشنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402011405629

یک مسئول در جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد:

انجام ۸۸۷۰ بازرسی از اصناف فارس طی ۲ هفته

انجام ۸۸۷۰ بازرسی از اصناف فارس طی ۲ هفته

ایسنا/فارس مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: طی ۲ هفته نخست امسال،۸۸۷۰ مورد بازرسی از واحدهای مختلف صنفی عرضه کننده کالاهای اساسی در این استان انجام شده است.

علیرضا شیخ دوشنبه ۱۴ فروردین به خبرنگاران گفت: موارد تخلف مشهود توسط بازرسان به مراجع ذیربط گزارش شد و تاکنون ۲۳۶ مورد از تخلفات اعلامی، محرز و منجر به صدور رای جریمه نقدی ۲ میلیارد و ۱۲۴ میلیون ریالی از سوی تعزیرات شده است.

شیخ با اشاره به اینکه بازرسی‌ها در فارس توسط ۹۰ اکیپ انجام شده است، گفت: بازرسی از مراکز عرضه گوشت و مرغ گرم و منجمد، تخم مرغ، نان، سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، سیب و پرتقال انجام شده و عمده تخلفات شامل نصب نشدن اتکت، عرضه خارج از شبکه، گران فروشی و کم فروشی بوده است. 

او با اشاره به اینکه به صورت شبانه روز آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده‌ایم، افزود: بر اساس همین گزارش‌ها با موضوع عرضه خارج از شبکه مرغ منجمد، در یکی از سردخانه‌های شیراز ۲ هزار کیلوگرم مرغ منجمد کشف شد و متخلف بعد از تشریفات قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی و منجر به صدور جریمه ۸۸۰ میلیون ریالی برای متخلفین گشت.

مدیر بازرسی جهادکشاورزی فارس با بیان اینکه در آخرین روز از تعطیلات نوروزی در شیراز بیش از ۳۰۰ مورد بازرسی از واحدهای عرضه کالاهای اساسی کشاورزی انجام شد، اضافه کرد: در این روز حدود ۲۸ مورد تخلف شناسایی و برای مرتکبین آنها پرونده تعزیراتی تشکیل شد. 

شیخ با اشاره به اینکه برای عرضه و دسترسی آسان شهروندان به کالاهای اساسی تنظیم بازاری تدابیر لازم از قبل اندیشیده شده بود، بیان کرد: در کلان شهر شیراز دو نمایشگاه، ۱۴ اتاق تعاون، ۲۱ فروشگاه زنجیره ای، ۱۴۵ فروشندگی میوه و تره بار و ۳۰ فروشگاه خواربار عضو اتحادیه اصناف، اقلام میوه، گوشت و مرغ منجمد، روغن، برنج و شکر را عرضه کردند. 

به گفته او؛ با تدبیر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در هر شهرستان این استان سه واحد خواربار فروشی، پنج واحد مرغ و گوشت فروشی، پنج تا ده واحد میوه فروشی به همراه ۵۱ غرفه فروشگاه فرهنگیان و ۱۷۷ بازارچه شهرداری عرضه کالاهای تنظیم بازاری را بر عهده داشته‌اند.

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: با برنامه ریزی‌هایی که انجام شده بود شهرستان‌های مرودشت، داراب، کازرون، جهرم، فسا، لار، لامرد، فیروزآباد و آباده به عنوان شهرستان‌های معین تامین کالاهای اساسی مشخص شده بودند تا پشتیبان شهرستان‌های مجاور در تعطیلات نوروزی باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha