• سه‌شنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402011506102
  • خبرنگار : 50180

"گوجه‌سبز" نوبرانه کرمانشاه به بازار آمد

"گوجه‌سبز" نوبرانه کرمانشاه به بازار آمد

ایسنا/کرمانشاه به گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، برداشت "گوجه‌سبز" و "چغاله بادام" نوبرانه از باغات استان آغاز شده است.

 رحمان فیض‌قربانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز برداشت گوجه سبز نوبرانه در باغات استان، گفت: کرمانشاه حدود ۴۰۰ هکتار باغ گوجه سبز(آلوچه) دارد که برداشت محصول نوبرانه این باغات در شهرستانهای سرپلذهاب و دالاهو آغاز شده است.

 فیض‌قربانی افزود: گوجه سبز برداشت شده در باغات این منطقه در کشور نوبرانه است و عمده محصول برداشت شده راهی بازار تهران می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه متوسط عملکرد باغات گوجه سبز استان کرمانشاه ۶.۶ تن در هکتار است، افزود: گرچه پیش‌بینی می‌شد امسال ۲۵۰۰ تن گوجه سبز از باغات استان برداشت شود، اما به دلیل سرمازدگی بهاره احتمالا با افت ۲۰ درصدی تولید مواجه خواهیم شد و در نهایت تولید گوجه سبز در باغات استان از ۲۰۰۰ تن بیشتر نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در همه شهرستانهای استان باغ گوجه سبز داریم، گفت: عمده این باغات در شهرستانهای مناطق گرمسیری استان قرار دارد.

فیض قربانی اضافه کرد: برداشت گوجه سبز(آلوچه) در باغات مناطق معتدل استان تا اواخر اردیبهشت ادامه پیدا خواهد کرد.


 برداشت چغاله بادام از باغات استان کرمانشاه تا آخر ماه ادامه دارد

وی در ادامه اشاره ای هم به برداشت چغاله بادام به صورت نوبرانه در باغات استان کرمانشاه داشت و گفت: برداشت چغاله بادام نوبرانه در برخی از نقاط استان از قبل از عید شروع شده است.

فیض‌قربانی افزود: چغاله بادام در شهرستانهای گیلانغرب، سرپلذهاب ، دالاهو و ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه به صورت نوبرانه برداشت می‌شود.

فیض قربانی مجموع سطح باغات بادام در استان کرمانشاه را در حدود پنج هزار هکتار عنوان کرد و افزود: پیش بینی می‌شود امسال در مجموع هفت هزار تن بادام در استان تولید شود که ۴۰ تا ۵۰ تن آن به صورت چغاله بادام برداشت می‌شود.

وی با اشاره  به ادامه‌دار بودن برداشت چغاله بادام از باغات استان کرمانشاه تا آخر ماه، گفت: در همه شهرستانهای استان بجز شهرستان قصرشیرین باغ بادام داریم.

 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha