• سه‌شنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402011506459
  • خبرنگار : 50552

فرمانده انتظامی استان قزوین اعلام کرد

کاهش ۱۱ درصدی تصادفات منجر به فوت در قزوین

کاهش ۱۱ درصدی تصادفات منجر به فوت در قزوین

ایسنا/قزوین فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه در طرح نوروزی بالغ بر ۱۹ میلیون تردد در محورهای استان ثبت شده، گفت: با به‌کارگیری صددرصدی مأموران پلیس راه و ۷۰ تیم از همیاران پلیس، تصادفات فوتی در استان ۱۱ درصد کاهش یافت.

سردار علی ابراهیمی اظهار کرد: سهم استان قزوین از تصادفات کل کشور ۸/۲ درصد بوده و ۶/۳ درصد از راه‌های برون‌شهری کشور به استان ما تعلق دارد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار ارائه شده از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، طی سال جاری ۱۹ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۶۰۲ تردد در استان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش داشته است.

بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، ابراهیمی عنوان کرد: استان قزوین با توجه به موقعیت سوق‌الجیشی و شاهراهی در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب در میان سایر استان‌ها جایگاه ویژه‌ای از نظر حجم تردد و حضور مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه تلفات ناشی از تصادفات نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، افزود: پلیس راه استان در راستای خدمات‌رسانی بهتر و مدیریت ترددها از ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ طرح نوروزی را با همکاری سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان از جمله راهداری، اورژانس، هلال‌احمر و سایر دستگاها آغاز نموده که تلاش این عزیزان منجر به کاهش ۱۱ درصدی تعداد تصادفات فوتی نسبت به سال گذشته شده است، لازم است با رعایت هر چه بیشتر قوانین، این آمار سیر کاهشی خود را حفظ کرده تا تلفات را به حداقل ممکن برسانیم.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به بسیج تمامی امکانات و نیروهای پلیس برای مدیریت ترافیک محورهای مواصلاتی در طرح نوروزی، خاطرنشان کرد: پلیس راه استان با استفاده از ۷۰ تیم از همیاران جهادی پلیس و استفاده ظرفیت مردمی برای خدمت‌رسانی و تأمین نظم و امنیت ترافیکی جاده‌ها در ۳۰ نقطه حادثه‌خیز استان مستقر شدند که ثمره این اقدامات کاهش تصادفات فوتی در محورهای مواصلاتی استان بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۸ درصدی مجموع تصادفات جاده‌ای بیان کرد: در راستای کنترل ترافیک و کاهش تصادفات، تعداد ۶۲ هزار و ۹۹۷ خودروی متخلف اعمال قانون شدند که از این تعداد ۵۴ هزار و ۲۵۷ فقره مربوط به تخلفات حادثه‌ساز بوده و ۲ هزار و ۲۲۱ راننده متخلف به علت عدم رعایت فاصله طولی جریمه شده و در مواردی نیز خودروی رانندگان متخلف از ۱ تا ۳ ساعت توقیف شد.

این مسئول با بیان اینکه در تصادفات درون‌شهری نیز علی‌رغم افزایش ۱۷ درصدی تصادفات، با کاهش صددرصدی فوتی‌ها مواجه بوده‌ایم، تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی تصادفات خسارتی ۳۱ درصد و تصادفات جرحی نیز ۱۶ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان قزوین در پایان تأکید کرد: رضایتمندی مردم موجب خشنودی کارکنان انتظامی، ارائه خدمات ارزشمند به شهروندان و رسیدگی مضاعف به وظایف محوله است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha