• سه‌شنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402011506555
  • منبع : نمایندگی گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان:

گرایش به قرآن از دلایل درخشش جامعه اسلامی است

گرایش به قرآن از دلایل درخشش جامعه اسلامی است

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان یکی از دلایل درخشش جامعه اسلامی در عرصه‌های گوناگون و تاثیرگذاری میان نسل جدید را گرایش به قرآن دانست و گفت: طالب جنت الهی باید در برابر نفس خود ایستادگی کند و با قرآن مانوس باشد.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در اختتامیه محفل قرآنی شعبانیه استان گیلان با اشاره به جایگاه والای قرآن کریم و نعمت هدایت کتاب الهی اظهار کرد: قرآن کتاب هدایت است اما انسانی که اهل تقوا و پرواپیشه نباشد و با فرعون درون خود مبارزه نکند، ممکن است کنار قرآن باشد اما خیری برای روح و جانش نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به اهمیت معرفت دینی اشاره و بیان کرد: انسان باید در ابتدا رذایل و صفاتی که مایه ذلت و دوری او از معنویت می‌شود را از درون خود پاک سازد؛ سپس صفات خوب را جایگزین کند.

وی با بیان اینکه کسی که به بندگی خدا روی می‌آورد، عزیز است افزود: در روایات آمده، انسانی که خود را از ذلت نفس برهاند و به سمت عزت و بندگی خدا برود خداوند دو چیز نصیبش خواهد کرد؛ خداوند انیس چنین انسانی خواهد شد و به او عزت نفس خواهد داد تا جایی که بدون مال، ثروت و طائفه عزیز خواهد شد.

امام جمعه رشت به مسئله معصیت و طاعت اشاره و بیان کرد: شرایط برای اینکه انسان با خواسته‌های نفسانی خود همراه شود فراهم است اما انسان نمی‌تواند از این میدان مبارزه به زودی خود را نجات دهد چراکه باید در ابتدا با فرعون درون خود مبارزه کند.

وی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان، شرایط و ابزارها برای انسان فراهم است تا بتواند در ۱۱ ماه دیگر سال با فرعون درونش مبارزه کند.

آیت‌الله فلاحتی گفت: انسانی که طالب جنت الهی است باید در برابر نفس خود ایستادگی کند و کسی که با کتاب خدا مانوس باشد، انیس و مونس او خداست.

نماینده ولی فقیه در گیلان یکی از دلایل درخشش جامعه اسلامی در عرصه‌های گوناگون و تاثیرگذاری میان نسل جدید را گرایش به قرآن و کتاب الهی دانست و بیان کرد: این وعده خداست که پیامبرش فرمود بگو من تابع کتاب خدا هستم.

وی با اشاره به اهمیت عمل به قرآن و طهارت روح و جان تصریح کرد: قرآن از ما انتظار طهارت دارد؛ پیامبر خدا فرمود «خداوند کسی که از معصیت و خواسته‌های نفسانی خود فاصله بگیرد، خداوند او را به جایگاه و مرتبه می‌رساند و او را به سویی که باید برود می‌برد».

حاج احمد ابوالقاسمی، قاری و استاد برجسته قرآن کریم نیز، با اشاره به علاقه مردم به قرائت و تلاوت قرآن، اظهار کرد: مردم باید تولید برنامه های قرآنی را مطالبه کنند.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر برگزاری کرسی های تلاوت، افزود: وقتی مردم با قرآن انس بگیرند و آیات الهی را زیاد بخوانند و بشنوند، ناخودآگاه حافظ مضامین آن می شوند.

این داور بین المللی قرآن، روند فرهنگی جامعه ما را بیشتر به سمت ادعیه دانست و یادآور شد: هر ایرانی معادل دو جزء قرآن از ادعیه را حفظ است، اما شاید یک صفحه از قرآن به ویژه آیات مربوط به سبک زندگی را حفظ نباشد؛ البته دعاها تفاسیر قرآنی دارد، اما باید توجه ما به قرآن باشد.

ابوالقاسمی، رسالت قاریان قرآن را آشنا کردن مردم با قرآن دانست و عنوان کرد: قاری باید زیاد قرآن بخواند و زیبا قرآن بخواند تا مردم بیشتر بشنوند و تکرار کنند.

وی ترویج محافل قرآنی را مبارزه با بی دینی دانست و اضافه کرد: هر کجا علم دین بالا باشد، بی دینی از بین می رود. مدیران فرهنگی شهر محافل انس با قرآن را تقویت کنند تا در جامعه ما قرآن زیاد خوانده و شنیده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha