• پنجشنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402011707505
  • خبرنگار : 50037

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس:

کنترل و مهار تورم بستگی به توسعه روابط خارجی کشور دارد

کنترل و مهار تورم بستگی به توسعه روابط خارجی کشور دارد

ایسنا/همدان نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث کنترل و مهار تورم بستگی به چند عامل دارد که توسعه روابط خارجی البته نه صرفا اروپا از جمله این موارد است که در تحقق شعار سال باید به آن توجه شود.

فتح‌الله توسلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: توسعه روابط خارجی نه لزوما اروپا بلکه در حوزه همسایگان و کشورهای اسلامی اولویت سیاست خارجی کشور از ابتدا بوده و هست و این امر می تواند به تحقق شعار سال کمک کند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از طرف مقام معظم رهبری با عنوان "مهار تورم، رشد تولید" تصریح کرد: افزایش صادرات، کاهش واردات، کنترل قاچاق، هماهنگی بین بخشی در داخل کشور و از طرفی افزایش  تولید در همه بخش ها، حمایت و تقویت تولیدکنندگان، کاهش بروکراسی ادارات و صدور مجوزهایی که قانون آن در مجلس تصویب شد، به طور قطع همه این موارد به مهار تورم و رشد تولید کشور می تواند کمک کند.

توسلی خاطرنشان کرد: موضوع تورم در واقع به برخی مسائل ملی و بین المللی مربوط بوده و بحث همکاری ما در حوزه بین المللی و ارتباطات ما با حوزه بین المللی طبیعتا به بالا رفتن ارزش پول ملی کشور کمک خواهد کردو موجب آن خواهد بود که در تامین نیاز کمتر دچار مشکل شویم و ارزش پول ملی بالا برود و تورم کنترل شود.

وی ادامه داد: یک بخش از کنترل و مهار تورم به هماهنگی دستگاه های داخل کشور و به بخش های فعال در حوزه اقتصاد از جمله بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و گمرک بستگی دارد که هماهنگی و همکاری و کار کارشناسی آنها و به جلو بردن امور به صورت حساب شده و به شکل عملی توسط آنها  موجب آن خواهد بود که فشار بر اقتصاد ملی کشور کمتر شود.

توسلی یادآور شد: از طرفی نکته مهم در کنار آن تولید بوده که هر چقدر تولید ملی کشور افزایش پیدا کند، درآمد کشور ارتقاء خواهد یافت و فروش کشور افزایش می یابد و محصولات و تولیدات نیز در داخل کشور رشد بیشتری به خود می گیرد و طبیعتا با عرضه محصولات قیمت آن نیز متعادل و قدرت خرید مردم بالاتر می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha