• پنجشنبه / ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402011707678
  • خبرنگار : 50590

فاز ۲ پل غدیر همدان افتتاح شد

فاز ۲ پل غدیر همدان افتتاح شد

ایسنا/همدان سرانجام امروز -پنجشنبه ۱۷ فروردین‌ماه- پروژه فاز ۲ تقاطع غیرهمسطح غدیر شهر همدان پس از وعده‌ها و کش و قوس‌های فراوان افتتاح شد و زیربار ترافیک رفت.

رئیس شورای شهر همدان در این مراسم گفت: یکی از سیاست های شورای ششم شهر همدان تکمیل پروژه های بزرگ نیمه تمام عمرانی شهرداری بود که به دلایل مختلف نیمه کاره رها شده بودند.

محمود مسگریان افزود: دو پل غدیر و شهید همدانی از جمله پروژه های نیمه کاره بودند که با تخصیص بودجه مورد نظر هر چند با تاخیر تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیدند و پس از پشت سر گذاشتن مشکلاتی که برای پل غدیر به وجود آمده بود، با نظر مثبت کارشناسی این پروژه به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: این پل به منظور رفع ترافیک و دادن جلوه زیبا به سیمای کمربندی شهر ساخته شده است و امیدوار هستیم در آینده شاهد ترافیک در این محور مواصلاتی نباشیم.

وی اظهار کرد: عیدی ما در این روز توجه بیشتر به نیازهای مجموعه شهری و رفع مشکلات و موانع است به طوریکه در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری که به تصویب شورای اسلامی شهر همدان رسیده، خوشبختانه پروژه های جدید در نظر گرفته شده که کلنگ زنی و اجرا خواهد شد.

مسگریان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ پروژه بزرگ نداشتیم، یادآور شد: به علت تورم و هزینه های بالای پروژه ها و با توجه به اینکه شهرداری با تخصیص درآمدهای خود به پروژه ها باید آنها را تکمیل کند، باید تشکر ویژه ای از این سازمان داشته باشم.

شهردار: احداث پل مدرس و تأمین بی‌.آر.تی در دستور کار است

شهردار همدان نیز گفت: برای سال ۱۴۰۲ بودجه خوبی تصویب شده به طوریکه افزون بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان به بخش عمرانی تخصیص داده شده که ۱۲۰۰ میلیارد تومان از آن به بخش ترافیکی اختصاص می یابد و در این زمینه احداث پل مدرس، تأمین بی.آرتی و اصلاح میدان امام حسین(ع) در دستور کار شهرداری قرار خواهد گرفت.

سیدمسعود حسینی اظهار کرد: اولویت اصلی شهرداری همدان اتمام پروژه های نیمه کاره بود و در سال ۱۴۰۱ کلنگ زنی در پروژه های بزرگ اتفاق نیفتاد و اصلی ترین خواسته و مطالبه مردم هم اتمام پروژه پل غدیر و شهید همدانی بود که در پروژه غدیر مسأله مالی عامل توقف و فرسایشی شدن تکمیل این طرح شده بود.

وی با بیان اینکه نوع خزانه داری که در شهرداری اتفاق افتاد، یک اتفاق مثبت بود، افزود: با همکاری شورا نوع خوبی از خزانه داری تصویب شد که با عمل و همکاری مالی شهرداری منطقه سه خوشبختانه توانستیم این پروژه عظیم را به بهره برداری برسانیم،  این کریدور اصلی باعث کاهش ترافیک در زیرگذر غرب کشور می شود و شهرداران غرب کشور هم در این راه ما را همراهی کردند و از اتمام این طرح بسیار ابرازخرسندی داشتند و این نشانه اهمیت بسیار این تقاطع غیرهمسطح است.

حسینی با بیان اینکه پل غدیر در آبان ماه ۹۸ کلنگ زنی شده است، اضافه کرد: از آغاز این پروژه تا زمان بهره برداری مبلغ ۱۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده که برای طراحی و ساخت آن مبلغ ۹۳ میلیارد تومان، جابه جایی تاسیسات شبکه برق سه میلیارد و ۱۵۰میلیون تومان، احداث کندرو و جمع آوری آب های سطحی هشت میلیارد تومان، تکمیل پیاده روسازی هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و افزایش دهانه و نصب پل عابرپیاده یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه موفق به خرید و تجهیز دو دستگاه ماشین بنز آتگو آتش نشانی به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان شدیم که مجهز به نردبان ۳۲ متری مفصلی آتش نشانی روزنبارو هستند و با توجه به تخصیص بودجه در سفر ریاست جمهوری در آینده شاهد تخصیص ماشین آتش نشانی مجهز به نردبان ۵۶ متری خواهیم بود که بیش از ۷۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

نماینده همدان: افتتاح پل غدیر گره‌گشایی از ترافیک سنگین مسافران اربعین است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح غدیر یک پروژه بین المللی محسوب می شود چراکه علاوه بر همدان، تردد سه استان دیگر از این تقاطع است و با افتتاح آن گره گشایی از ترافیک سنگین مسافران اربعین هم خواهد بود.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی اظهار کرد: خوشبختانه با وجود تورم و مشکلات مالی، شهرداری سعی در اتمام و به بهربرداری رساندن پروژه های خود را دارد و پروژه های بزرگی همچون پل غدیر به لحاظ اهمیت در میان پروژه های ملی قرار می‌گیرد.

وی در رابطه با تعطیل شدن و نیمه کاره رها کردن برخی پروژه ها افزود: متاسفانه کنارگذر غربی همدان تعطیل شده بود، این طرح که بعد از ۱۸ کیلومتر پیشرفت متوقف شده بود، با همکاری نمایندگان غرب کشور به آن بودجه ای تخصیص یافت و در سفر ریاست جمهوری ۴۰۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده شد.

فلاحی ادامه داد: آن سالی که پروژه استارت خورد، این ۲۷ کیلومتر با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان تکمیل می شد اما به علت تورم و گرانی امروز افزون بر ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد که تاثیر بسزایی در کاهش حجم ترافیک دارد و متاسفانه با ورود ماشین های باری سنگین زیرساخت های شهری آسیب می بینند و شهرآلوده می شود که با افتتاح پل غدیر این موضوع تاحدودی کاهش پیدا خواهد کرد.

با استفاده از زمین‌های اوقافی قیمت بالای مسکن حل شود

وی با بیان اینکه مشکلات و گره ها قابل حل هستند، تاکید کرد: دولت رئیسی طبق قانون جهش تولید مسکن چهار میلیون مسکن را تا پایان دوره ریاست جمهوری باید تحویل دهد که در این زمینه در سطح ملی خوشبختانه خوب کار شده و بسیاری از استان ها بخشی از طرح را تحویل داده اند اما متاسفانه همدان جزء استان های آخر بوده است.

فلاحی خاطرنشان کرد: طبق تاکید مقام معظم رهبری و دادن بخشی از پروژه ها به بخش خصوصی، می توانیم در استان قسمتی از مشکلات به ویژه بخشی از مشکلات مسکن را حل کنیم و در مرکز شهر با استفاده از زمین های اوقافی تاحدودی قیمت بالای مسکن حل شود.

قیمت بالای مسکن باعث مهاجرت جوانان همدانی می‌شود

وی در رابطه با قیمت مسکن تصریح کرد: باید مشکل قیمت بالای مسکن حل شود چراکه این موضوع باعث مهاجرت نسل جوان و رفتن نیروی کار می شود و اینجا باید مهار تورم صورت بگیرد.

وی یادآور شد: از دیگر مشکلات می توان به پروژه دوخطه برقی راه آهن اشاره کنیم که به پروژه تک خطی غیربرقی تبدیل شد و شهری که راه آهنش شش سال به ظاهر به بهربرداری رسیده اما ایستگاهش دچار مشکل بوده و تکمیل و نصب نشده است که امیدواریم با همکاری شورا و شهرداری و با کمک شرکت های خصوصی در آینده دسترسی به ایستگاه و تردد بین آنها امکان پذیر شود.

نماینده همدان در خانه ملت با بیان اینکه باید از سرمایه داران در درون استان استفاده شود، گفت: با سفرهایی که دولت به کشورهای دیگر داشته و انجام اقدامات مختلف در حوزه گردشگری هم اتفاقات مفیدی رخ خواهد داد و زمینه سرمایه گذاری فراهم است که استان باید به خوبی از آن بهره ببرد و سرمایه گذار را جذب کند.

وی ادامه داد: استان باید به گونه ای باشد که با شنیدن نام پایتخت تاریخ و تمدن قابلیت های آن برای فرد تداعی شود. نباید در نشان دادن توانایی ها کوتاهی کرد، با گفتن توانایی ها مردم نسبت به عملکرد مسئولان شهری بیشتر امیدوار می شوند اما متاسفانه در ظرفیت های گردشگری و سرمایه گذاری کوتاهی شده و خیلی معرفی نشده است.

وی در رابطه با وضعیت ترافیکی بنکداران تاکید کرد: پروژه شهرک بنکداران تا قبل از عید باید افتتاح می شد و بار ترافیکی سنگین از شهر به خارج از آن انتقال می یافت، با اجرای این طرح ها مردم فشارهای روزانه کمتری را متحمل می شوند، هدف ما کار کارشناسی، گره گشایی و اتمام کارهای بر زمین مانده است و نباید پروژه های سه ساله را ۱۳ ساله افتتاح کنیم‌.

فرماندار: بازخورد مردم به طرح زوج و فرد منفی نبوده است

فرماندار شهرستان همدان نیز با بیان اینکه معضل اصلی چهار ماه پیش شهر ترافیک بود، اظهار کرد: چهار ماه پیش که مسئولیت فرمانداری را قبول کردم، نخستین معضل ترافیک سنگین در سطح شهر بود که با اجرای طرح زوج و فرد بهتر شده و خوشبختانه تاکنون شاهد بازخورد منفی از سوی مردم نسبت به این طرح نبودیم.

مسلم مخفی گفت: در چند سال اخیر به حوزه ترافیک در شهرستان که یک معضل بزرگ است، توجه نشده و فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر مشکلات ما در این زمینه است.

وی در رابطه با افتتاح هرچه زودتر کنارکذر غربی همدان تصریح کرد: متاسفانه بیشترین تصادفات در مسیرهای ورودی شهر است و برای بهره‌برداری از این طرح ۴۰۰ میلیارد تومان از ردیف اعتبار سفر رئیس جمهور به استان اختصاص یافته است.

مخفی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری ۱۴ هزار میلیارد به استان همدان اختصاص پیدا کرد، افزود: خوشبختانه ۱۴ هزار و ۱۳۱ میلیارد تومان در سفر ریاست جمهوری به همدان اختصاص پیدا کرد که این مبلغ دو برابر استان فارس است که از این مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد تومان به شهر همدان اختصاص یافته است.

افتتاح پروژه بنکداران همدان در ۳ خردادماه

فرماندار همدان از افتتاح پروژه شهرک بنکداران خبر داد و گفت: پروژه شهرک بنکداران در سوم خردادماه به بهربرداری می رسد البته امکان افتتاح زودتر از این موعد هم امکان پذیر بود اما به منظور عدم اخلال در کسب و کار مردم و بازار شب عید آن را به بعد عید انتقال دادیم.

وی ادامه داد: پروژه بنکداران یک پروژه سنگین و بزرگ است و در این پروژه ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی اتفاق افتاده است.

مخفی در پایان بیان کرد: از عوامل شهرداری در افتتاح پروژه بزرگ غدیر و رفع گره ترافیکی نهایت قدردانی را دارم و خواستار تکمیل دوربین های سطح شهر از شهرداری هستم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۱-۱۷ ۱۵:۲۹

لطفا راهکاری جهت ساماندهی ترافیک شهری کنید این چه وضعیه ترافیک به کوچه ها رسیده، آخه قرار نیست که هر کس خودرو داشت فضای شهری اشغال کنه. پلیس و شهرداری کجای کارن متوجه نشدیم، چند سال پیش طرحی داخل شهر همدان اجرا شد تا حدودی خوب بود اینکه پارک در مکان های پر تردد شهری با هزینه ساعتی بود که خیلی ها زیاد با ماشین شخصی داخل شهر تردد نداشتند اونم برداشتند خب اگر اون بود و هزینه حمل و نقل عمومی، موتور برقی، دوچرخه و غیره میشد چه اشکالی داشت ترافیک، آلودگی صوتی، از منظر زیبایی شهری، پرخاشگری اجتماعی و مهمترین همه آلودگی هوا سر به فلک کشیده مصرف بیهوده بنزین در ترافیک، فشار روانی و اینا چرا کاری نمی‌کنند آخه این که دیگه بودجه نمیخواد، مدیریت در کشور تعطیل شده

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۱۸ ۱۴:۲۳

سلام لطفاً ی فکری ب حالا ورودی شهرک مدنی در ساعات 3الی8 شهرک بکنید یا زیرگذر بزنید یا پل از

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۱۹ ۰۸:۱۶

خدا را شکر بالاخره این طرح بزرگ و پر حاشیه به اتمام و بهره برداری رسید .‌‌...... اما نباید انتظار داشت که این طرح پر هزینه توان کاهش ترافیک کلانشهر همدان خواهد داشت چون هنوز معضل اساسی عدم تکمیل کنار گذرهای غربی و شرقی همدان وجود دارد و تاکنون هم متاسفانه اقدام موثری در خصوص تکمیل این طرحهای مهم و شاخص انجام نپذیرفته است . لطفاً رسیدگی فرمایید