• جمعه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402011807981
  • خبرنگار : 30147

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

قرآن موجودی زنده و دارای حیات است

قرآن موجودی زنده و دارای حیات است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: قرآن یک کتاب چند ورقه‌ای نیست بلکه موجودی زنده و دارای حیات است.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی، پنج شنبه شب در همایش بزرگ قرآنی که در کاشمر برگزار شد، افزود: اهل‌بیت(ع) قرآن مجسم و تصویر قرآن هستند.

وی با گرامیداشت ولادت امام حسن مجتبی(ع) عنوان کرد: قرآن یک کتاب چند ورقه‌ای نیست بلکه موجودی زنده و دارای حیات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ویژگی امام حسن مجتبی(ع) کرامت ایشان است، بسیاری از قرآن‌ها را که نگاه می‌کنیم روی آن نوشته شده قرآن کریم، اگر می‌خواهیم دلمان بهتر به اهل‌بیت(ع) وصل شود باید بیشتر سر سفره قرآن بنشینیم.

وی تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم سر سفره قرآن و کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی(ع) بنشینیم باید تلاش کنیم خودمان هم کریم باشیم. بر اساس روایت‌ها کسی که کریم شد و نفسش برایش کرامت و بزرگی پیدا نمود بسیاری از چیزها برایش کوچک می‌شود که دنیا از جمله آنها است.

صاحبقرانی با اشاره به اینکه دنیا ابزار دست شیطانی است که امروز با تمام قوا و تلاش خودش می‌خواهد جامعه دینی و قرآنی ما را به گونه دیگری نشان دهد، تصریح کرد: این جامعه باشکوه قرآنی خاری بر چشم شیطان، دشمنان و ایادی و لشکریان و سربازان شیطان است.

وی گفت: آنها با تمام قوا تصمیم گرفته‌اند تصویر غلطی را از ما به دنیا نشان دهند و بگویند که ما دیگر علاقه‌ای به دین، قرآن و اهل‌بیت(ع) نداریم در صورتی که علاقه مردم به دین‌داری رو به افزایش است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: دینداری و تدین مردم خار بزرگی بر چشم دشمنان است و آنها از این هراس و خوف دارند، چون نمی‌خواهند چنین همایش‌ها و جشن‌های باشکوهی به جامعه نشان داده شود به همین دلیل تلاش می‌کنند با قدرت رسانه‌ای که در اختیار دارند تصاویر دروغ دیگری را بیشتر نشان دهند.

صاحبقرانی بیان کرد: قران برای تمامی ساحت‌های زندگی ما برنامه دارد و هدایت‌گر است، دریایی بی‌کران از مفاهیم مورد نیاز ساحت‌های زندگی بشری در قرآن نهفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha