• جمعه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402011808063
  • خبرنگار : 50491

امام جمعه گرگان:

همه در روز قدس علیه اسرائیل غاصب به پا خیزید/ اهمیت دعا در لیالی قدر

همه در روز قدس علیه اسرائیل غاصب به پا خیزید/ اهمیت دعا در لیالی قدر

ایسنا/گلستان امام جمعه گرگان گفت: وظیفه همه مسلمانان و همه کسانی که انسانیت دارند این است که در روز جهانی قدس علیه رژیم غاصب اسرائیل به پا خیزند و فریاد بزنند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی امروز جمعه ۱۸ فروردین در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: در آیات و روایات به لیالی قدر توجه بسیاری شده و اهمیت این شب‌ها به قدری است که پیامبر اکرم(ص) در دهه آخر ماه رمضان دیگر نمی‌خوابیدند و دائم مشغول عبادت بودند.

وی با بیان اینکه مقدرات انسان‌ها در شب‌های قدر تعیین می‌شود، افزود: باید اندیشید در نظام آفرینش چه اتفاقی می‌افتد که مقدرات انسان در این شب‌ها رقم می‌خورد، مردم قدردان شب‌های قدر باشند و از درگاه الهی برای نظام اسلامی، کشور، برای خود و خانواده دعا کنند.

امام جمعه گرگان با طرح این پرسش که در لیالی قدر باید چه کارهایی کرد، پاسخ داد: انسانی که در این شب‌ها در خواب و غفلت باشد چه مقدراتی می‌تواند نصیب او شود؟ اما اگر انسان این شب‌ها را با دعا، استغفار و خواستن از خدا سپری کند قطعا در مقدرات او تاثیرگذار خواهد بود.

نورمفیدی در ادامه به روز جهانی قدس اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به اینکه براساس تقویم، امسال آخرین جمعه ماه رمضان در آخرین روز این ماه مبارک قرار گرفته و احتمال مشاهده هلال ماه جدید وجود دارد روز جهانی قدس امسال به ۲۳ ماه رمضان موکول شده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان متذکر شد: گرچه از سال‌های قبل برخی از کشورهای عربی مانند مصر و سپس کشورهایی مانند اردن، کشورهای حوزه خلیج فارس، بحرین و امثال آن با رژیم غاصب اسرائیل روابط برقرار کردند تا بلکه قضیه عادی شود اما هر چه کردند، نتوانستند روی مردم کشور خود و دیگر کشورهای اسلامی اثری بگذارند.

وی با بیان اینکه اسرائیل غاصب برای عادی‌سازی روابط خود با کشورهای اسلامی تصمیم به ورود به میادین ورزشی گرفت تا مردم را با دولت جعلی خود همراه کند، تصریح کرد: در ۱۱ فروردین ماه جاری قرار بود در اندونزی جام جهانی جوانان زیر ۲۰ سال برگزار شود و انتظار می‌رفت اسرائیل غاصب هم شرکت می‌کرد که اندیشمندان اندونزی به شرکت اسرائیل به‌عنوان یک کشور رسمی اعتراض کردند و رئیس جمهور این کشور نیز خواستار بررسی و اعلام این موضوع شد.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: اسرائیلی‌ها در جام جهانی قطر نیز می‌خواستند خودی نشان دهند و به مردم بگویند ما هم هستیم اما مخالفت مردم آنقدر قوی بوده که به هیچ عنوان حاضر نبودند با خبرنگاران اسرائیلی مصاحبه کنند.

وی با تاکید بر اینکه روز قدس دست رد بر سینه رژیم غاصبی است که به زور می‌خواهد خود را به دنیا بقبولاند، بیان کرد: مسجدالاقصی خانه خدا و قبله اول مسلمانان است و مسلمانان در این خانه معتکف شده بودند اما اسرائیلی‌ها مردم بی‌گناه را از این مسجد بیرون رانده و عده‌ای را دستگیر کردند و متاسفانه در این وضعیت بسیاری از کشورهای به اصطلاح آزادی‌خواه سکوت پیشه کردند.

نماینده ولی فقیه در گلستان به هجمه‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این در حالی است که اسرائیل غاصب در فلسطین جنایت‌های بسیاری کرده و خانه‌های مردم بی‌گناه را ویران می‌کنند اما متاسفانه بسیاری از کشورها سکوت پیشه کرده‌اند.

نورمفیدی خاطرنشان کرد: وظیفه همه مسلمانان و همه کسانی که انسانیت دارند این است که در روز جهانی قدس علیه رژیم غاصب اسرائیل به پا خیزند و فریاد بزنند، امیدوارم همه ما در روز جهانی قدس با حضور باشکوه به دنیا اعلام کنیم که اسرائیل را نمی‌پذیریم.

وی متذکر شد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید انتخابات آزاد و رفراندوم در فلسطین با حضور مسلمانان، یهودی‌ها و مسیحی‌ها برگزار  شود و رای مردم برای ماندن یا رفتن این رژیم جعلی تعیین‌کننده باشد، قطعا اگر این اتفاق بیفتد رژیم جعلی صهیونیست دیگر نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha