• شنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402011908474
  • خبرنگار : 50180

سال گذشته ۱۱۰ تن فرآورده خام دامی فاسد در کرمانشاه ضبط شد

سال گذشته ۱۱۰ تن فرآورده خام دامی فاسد در کرمانشاه ضبط شد

ایسنا/کرمانشاه به گفته رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، سال گذشته بیش از ۱۱۰ تن فرآورده خام دامی فاسد در کرمانشاه ضبط شد.

رامین سمیعیان در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۸۵ هزار مورد بازدید توسط بازرسان دامپزشکی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، خودروهای حمل، کشتارگاه‎‌ها، کبابی‌ها، رستوران‌ها و سردخانه‌های استان صورت گرفت، اظهار کرد: در این بازدیدها بیش از ۱۱۰ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد ضبط شد.

 وی ادامه داد: در جریان این بازرسی‌ها ۲۹۴ واحد صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۱۵۹ واحد پلمپ شدند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته ۳۸ هزار و ۳۸۲ راس دام سنگین (گاو و گوساله) و ۱۶۹ هزار و ۸۵۰ راس دام سبک (گوسفند و بز) و بیش از ۲۲ میلیون و ۸۲۳ هزار قطعه طیور تحت نظارت بهداشتی و شرعی بازرسان دامپزشکی در کشتارگاه‌های دام و طیور استان ذبح شد، گفت: پس از ارزیابی‌های صورت گرفته در نهایت ۱۱۳ راس دام سنگین، ۱۶۵ راس دام سبک و بیش از ۴۸۰ هزار قطعه طیور غیرقابل مصرف تشخیص داده شده و از چرخه مصرف خانواده ها خارج شد.

سمیعیان در ادامه با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز دامپزشکی است، گفت: از مردم استان درخواست می شود با توجه به زیاد بودن بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و احتمال بالای انتقال بیماریهای خطرناکی مثل تب کریمه کنگو، گوشت و فرآورده‌های خام مورد نیاز خود را تنها از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

وی همچنین از مردم استان خواست تا هر نوع تخلف در حوزه تولید، عرضه و فرآوری فرآورده‌های خام دامی را جهت رسیدگی با  سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۲ و شماره تلفن ۱۵۱۲ به دامپزشکی اطلاع دهند.


 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha