• شنبه / ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402011908620

نماینده ولی‌فقیه در فارس:

ارتقاء سامانه "مردم رسید" نیازمند حمایت است

ارتقاء سامانه "مردم رسید" نیازمند حمایت است

ایسنا/فارس نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: ارتقاء سامانه مردم رسید در استان نیازمند حمایت از دست اندرکاران است، چرا که به آنها اعتماد داریم و تا آخر پای آنها باید بایستیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام شنبه ١٩ فروردین در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس بیان کرد: در طول سال‌های پس از انقلاب و در گام دوم، ایمان اجمالی به انقلاب و اسلام و حرکت انقلابی کافی بود اما در گام دوم، ایمان تفصیلی مورد نیاز است.

او با تاکید بر اینکه باید آموزش نسبت به تفاصیل احکام و خواسته‌های خداوند از مؤمنین را مد نظر قرار دهیم، به سامانه "مردم رسید" در فارس اشاره و عنوان کرد: نباید کارکرد فعلی این سامانه برای حل مشکل یک استان پنج میلیونی کافی بدانیم و باید ارتقاء آن را جدی بگیریم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تصریح بر اینکه استان الگو شدن در کشور، نیازمند ارتقاء در ابعاد مختلف است، افزود: سوالی ایجاد شده است و آن این است که پیام زیادی به این سامانه ارسال می‌شود اما آیا به همان اندازه هم رسیدگی می‌شود؟

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه ارتقاء این سامانه نیازمند حمایت از دست اندارکاران است، چرا که به آنها اعتماد داریم و تا آخر پای آنها باید بایستیم، گفت: باور به تاثیر گذار بودن امر به معروف و نهی از منکر زبانی را با چند فیلم کوتاه ثابت کرده‌ایم؛ جوانان پای کار آمده‌اند و توانمندی خود را به مسئله‌ای نشان دادند که شاید قدیمی ترها در آن مانده بودند.

او ادامه داد: امروز به عدد ارسال ۶۰۰۰ پیامک به سامانه متبوع رسیده‌ایم اما مطمئنا اگر به ٤٠ هزار نفر برسد ضمن آگاهی از موضوعات، بازخورد مثبتی به مردم هم داده خواهد شد.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: در این سامانه نقش مردم تذکر لسانی، همراهی و مطالبه است و جایی که از آن رد شود، کار مدیران خواهد بود.

آیت‌الله دژکام که معتقد است بین اقداماتی که در حد آزمایشی است و اقدامی که قرار است الگو شود، فاصله است، عنوان کرد: اگر در شیراز به صورت ویژه موفق شویم، می‌توان گفت که در فارس هم موفق شده‌ایم.

او به گزارش کار برنامه نقشه مهندسی فارس اشاره و اظهار کرد: اگر در سبک زندگی اسلامی موفق بودیم این همه در رابطه با مسئله حجاب و عفاف گیر نمی‌افتادیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس خواستار برگزاری کارگاه آموزشی و بازاموزی در خصوص نقشه مهندسی ویژه مدیران شد.

پخش صلوات خاصه شاهچراغ(ع) در پروازهای به مقصد شیراز

استاندار فارس نیز گفت: با پیشنهاد تولیت آستان احمد بن موسی(ع)، مقرر شده که هواپیماها وارد فضای شیراز که می‌شوند صلوات خاصه احمد بن موسی پخش کنند که مورد موافقت فرودگاههای کشور قرار گرفته است.

محمدهادی ایمانیه خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در سطح فارس طی سال گذشته انجام شد که در عرصه فرهنگی هم مورد الگو قرار گرفت که نشان از عزم و اراده مسئولان شورای فرعنگ عمومی است.

او به سامانه "مردم رسید" هم اشاره و با بیان اینکه متولیان راه‌اندازی این سامانه با انگیزه وارد این کار شدند و از سر تکلیف کاری اداری نیست، تصریح کرد: این کار، کاری جهادی است که ساعت خاص و تعطیلی نمی‌شناسد.

استاندار فارس از همکاری بخش قضایی و نیروی انتظامی فارس در دنبال شدن این سامانه قدردانی کرد.

او همچنین با بیان اینکه کار ایجابی و سلبی با هم در باب مسئله فرهنگی انجام شده است، ابراز امیدواری کرد که ترکیب این دو کار تاثیرگذار باشد.

استاندار فارس ادامه داد: فارس و خراسان حنوبی در مباحث ایجابی به گفته وزیر کشور به عنوان پیشتاز کشوری در زمینه فرهنگی و صدا و سیما معرفی شده‌اند که در همین راستا هماهنگی‌ها انجام شده و از شنبه آینده صدا و سیما و رسانه‌ها در مباحث فرهنگی همکاری جدی تری خواهند داشت.

ارتقاء سامانه "مردم رسید" نیازمند حمایت است

ارتقاء سامانه "مردم رسید" نیازمند حمایت است

ارتقاء سامانه "مردم رسید" نیازمند حمایت است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha