• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402012009120
  • خبرنگار : 30147

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان:

بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و بازدیدهای نوروزی زبرخان را نارنجی کرد

بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و بازدیدهای نوروزی زبرخان را نارنجی کرد

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان گفت: متأسفانه به دلیل بی‌توجهی به روایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه عدم استفاده از ماسک در محیط‌های سرپوشیده و اماکن پرتردد و دید و بازدیدهای نوروزی در روزهای اخیر، این شهرستان را به رنگ نارنجی تغییر داد.

 مریم مردانی در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونا که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده است، شهرستان زبرخان اکنون در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد.

وی افزود: متأسفانه به دلیل بی‌توجهی به روایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه عدم استفاده از ماسک در محیط‌های سرپوشیده و اماکن پرتردد و دید و بازدیدهای نوروزی در روزهای اخیر، شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری کرونا در زبرخان بودیم.

معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان زبرخان در ادامه با بیان اینکه در ایام نوروز ۱۰۰ درصد موارد بستری مبتلا به کرونا در گروه سنی ۶۰ سال و بالاتر بود، اظهار کرد: مورد گزارش فوت مبتلا به کرونا نیز سالمند بوده و متأسفانه سابقه واکسیناسیون کرونا نیز نداشته است.

وی توصیه کرد: با توجه به موج هشتم کرونا، برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در اماکن پرتردد و محیط‌های سرپوشیده مدنظر قرار گیرد.

مردانی اعلام کرد: مراکز منتخب غربالگری بیماری‌های تنفسی حاد در شهرستان زبرخان، به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات درمانی برای موارد مشکوک به کرونا هستند، در این مراکز نیز انجام آزمایش تشخیصی کرونا برای افراد مشکوک به کرونا به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی در ادامه تأکید کرد: مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای، افراد دارای نقص سیستم ایمنی و افراد گروه سنی ۶۰ سال و بالاتر در صورتی که از آخرین نوبت واکسن کرونای آنان ۶ ماه گذشته است، باید نسبت به تزریق واکسن کرونا در اسرع وقت اقدام نمایند.

وی گفت: مراکز خدمات جامع سلامت قدمگاه، خرو، درود و اسحاق‌آباد، در ایام تعطیل نوبت صبح و عصر از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۷ و در ایام غیر تعطیل نوبت عصر از ساعت ۱۴ تا ساعت ۱۷ و مراکز خدمات جامع سلامت بوژمهران، باغشن، حاجی‌آباد، عبدالله‌آباد و خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت تابعه، در ایام غیر تعطیل نوبت صبح از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۳ از جمله مراکز واکسیناسیون کرونا در سطح شهرستان زبرخان هستند.

 بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اکنون ۴ شهرستان گناباد، نیشابور، زبرخان و میان جلگه در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند. همچنین هفته گذشته فقط شهرستان کوهسرخ در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت که کماکان این شهرستان شرایط قرمز کرونایی دارد.

آمارهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت حکایت از روند صعودی شیوع کرونا و شمار مبتلایان و قربانیان دارد که اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش برگزاری تجمعات از سوی مراجع ذیربط بسیار ضروری است در غیر این صورت در روزها و هفته‌های آینده شاهد موج جدید این ویروس خطرناک در سایه عادی انگاری‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha