• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402012009346
  • خبرنگار : 30147

زنگ هشدار موج جدید کرونا به صدا در آمده است

بستری ۳۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در گناباد

بستری ۳۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در گناباد

ایسنا/خراسان رضوی  رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد از به صدا در آمدن زنگ هشدار موج جدید کرونا در این شهرستان و باقی مناطق خبر داد.

رضا احمدی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، شهرستان گناباد نارنجی و شهرستان بجستان، زرد است، از مردم خواست تا بیش از گذشته شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: شیب ملایم و صعودی موارد ابتلا به کرونا و تغییر رنگ کرونایی گناباد از زرد به نارنجی نشان می‌دهد که در صورت تداوم بی‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شاهد موج جدید این بیماری خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با اشاره به افزایش تردد و مسافرت‌ها در ایام تعطیلات نوروزی، خاطرنشان کرد: افزایش سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی در کنار بی‌توجهی جدی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک یکی از دلایل رشد آمار موارد ابتلا به این بیماری است.

وی با تأکید بر لزوم رعایت اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و شلوغ، از افراد دارای علائم سرماخوردگی خواست تا ضمن استفاده از ماسک از حضور در اماکن عمومی و پرتردد خودداری کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی گناباد از واکسن به عنوان مهمترین عامل بازدارنده در برابر بیماری‌های واگیردار از جمله کرونا یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه خوشبختانه امروز در سبد واکسیناسیون کرونا تنوع خوبی از واکسن‌های ایرانی وجود دارد، افرادی که حداقل ۶ ماه از واکسن آنان گذشته است نسبت به تزریق دوز یادآور اقدام کنند تا سطح ایمنی بدنشان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه از اول تا ۱۹ فروردین‌ماه امسال ۳۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا قطعی و مشکوک (۲۰ بیمار مشکوک و ۱۵ بیمار کووید مثبت) در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری شده‌اند، گفت: در همین مدت ۱۲۸ تست PCR انجام شد که از این تعداد ۴۰ مورد مثبت بود.

احمدی با اشاره به اینکه از ابتدای فروردین امسال تاکنون متأسفانه یک بیمار با تست مثبت کووید فوت شده است، گفت: در همین مدت بیش از ۵۰۰۰ مراجعه کننده توسط پزشکان بخش اورژانس بیمارستان علامه بهلول گنابادی معاینه شدند که حدود یک سوم از آن‌ها دارای علائم تنفسی بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha