• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402012009728
  • خبرنگار : 50026

۵ آمبولانس در خراسان جنوبی برای انتقال کودک و نوزاد مجهز شد

۵ آمبولانس در خراسان جنوبی برای انتقال کودک و نوزاد مجهز شد

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: پنج دستگاه آمبولانس بیمارستان‌های زیرکوه، درمیان، سربیشه، بشرویه و سرایان به تجهیزات پزشکی انتقال کودک و نوزاد مجهز شد.

سید محمد موسوی میرزایی، شنبه شب ۱۹ فروردین رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به اینکه مراکز درمانی مذکور به بخش‌های NICU و PICU مجهز نیستند، این تجهیزات برای آمبولانس‌های این بیمارستان‌ها در نظر گرفته شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: آمبولانس‌ها مجهز به انکوباتور پرتابل، احیاکننده ریوی (میکروونت) و سایر تجهیزات تشخیصی و ثبت علایم حیاتی شدند تا در صورت نیاز و در مواقع لزوم بتوانند خدمات اعزامی اورژانسی در انتقال کودکان یا نوزادان به مراکز درمانی مجهزتر را ارائه دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: نصب این تجهیزات در آمبولانس‌های شهرستان‌های مرزی و مناطقی که از مرکز استان دور هستند، بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: با توجه به کمبود این تجهیزات در استان و با پیگیری‌هایی که از سوی معاونت بهداشتی، معاونت درمان و اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه صورت گرفت، تامین این تجهیزات در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت انجام شد.

موسوی میرزایی با اعلام اینکه حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین این تجهیزات هزینه شده، گفت: این مبلغ با پیگیری‌های معاونت بهداشتی، از سوی کمیساریای عالی پناهدگان سازمان ملل به دانشگاه اختصاص یافت که این کمک برای خرید تجهیزات آمبولانس در کشور و در نوع خود منحصر به فرد بوده است.

وی همچنین به کمک اعتباری از محل اعتبارات کمیساریاری عالی پناهندگان سازمان ملل به ایستگاه قرنطینه مرزی ماهیرود اشاره کرد و گفت: از سوی این کمیساریا یک دستگاه خودرو kmc به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال خریداری شد که تا پایان فروردین ماه تحویل شبکه بهداشت و درمان سربیشه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: همچنین از همین محل مبلغ پنج میلیارد ریال برای تجهیز ایستگاه قرنطینه مرزی ماهیرود اختصاص یافته و تجهیزات مورد نیاز خریداری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha