• دوشنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۰:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402012110471
  • خبرنگار : 50026

رتبه اول خراسان جنوبی در اجرای برنامه‌های مرتبط با شعار سال ۱۴۰۱

رتبه اول خراسان جنوبی در اجرای برنامه‌های مرتبط با شعار سال ۱۴۰۱

ایسنا/خراسان جنوبی براساس رتبه‌بندی عملکرد استان‌ها در اجرای برنامه‌های مرتبط با شعار سال ۱۴۰۱، استان خراسان جنوبی در گروه اول قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از استانداری خراسان جنوبی، رتبه‌بندی عملکرد ۳۱ استان کشور در ارتباط با اجرای برنامه‌ها و فراهم کردن زیرساخت‌های مرتبط با شعار سال ۱۴۰۱ با عنوان سال "تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" اعلام شد و براساس این رتبه‌بندی استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، همدان و یزد رتبه اول را کسب کردند.

استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، قم، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازنداران، مرکزی و هرمزگان در رتبه دوم و استان‌های اردبیل، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، قزوین و کردستان در رتبه سوم قرار گرفتند.

بنا بر این گزارش، وزیر کشور با صدور ابلاغیه‌ای در ۱۶ فروردین سال ۱۴۰۱ خطاب به استانداران سراسر کشور ساز و کار اجرای این مهم را برای فراهم کردن موجبات حرکتی فراگیر و نظام‌مند در کشور اعلام کرد و در این راستا آیین‌نامه تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین از سوی وزارت کشور تدوین شد که ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ به تصویب هیات وزیران رسید و حاوی تکالیف و برنامه‌های سازمان‌ها و معاونت‌های وزارتخانه مختلف است.

رتبه‌بندی سه‌گانه استان‌های کشور براساس ملاک‌ها و معیارهایی چون تشکیل ستاد و جلسات، تدوین برنامه، ارائه گزارش‌های دوره‌ای پیشرفت شعار سال، ابلاغ ماموریت‌های دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، کارآفرینان و نخبگان و انجام اقدامات تسهیلگری صورت گرفته است.

البته علاوه بر ارزیابی شاخص‌های فوق، اطلاعات و داده‌های دریافتی از سایر دستگاه‌ها نظیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بنیاد ملی نخبگان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در جمع‌بندی یافته‌ها نقش داشته است.

با توجه به استمرار پیگیری‌های برنامه‌های استان‌ها در سال ۱۴۰۲ در کنار پیگیری شعار سال مزبور، ارزیابی‌های امسال براساس خروجی‌ها، نتایج و آثار این اقدامات خواهد بود که در استان‌ها انجام می‌شود.

بنابر این گزارش با توجه به ابلاغیه وزیر کشور در راستای تشکیل ستادهای استانی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، این ستادها در همه استان‌ها تشکیل شده و دبیری این ستاد در ۲۲ استان با محوریت پارک‌های علم و فناوری، در سه استان با محوریت دانشگاه‌ها و ۶ استان با سایر موارد از جمله مشاور استاندار، شهرک‌های علمی تحقیقاتی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات نوروزی خود، سال ۱۴۰۱ را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha