• سه‌شنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402012210672
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره صمت اردستان خبر داد:

پیش‌بینی ایجاد ۸۰۰ شغل جدید در اردستان

پیش‌بینی ایجاد ۸۰۰ شغل جدید در اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره صمت شهرستان اردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال با حمایت مسئولان حدود ۸۰۰ شغل جدید در واحدهای جدید و طرح توسعه برخی واحدهای صنعتی شهرستان اردستان ایجاد شود.

محمدرضا باقری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روند صدور مجوزهای تأسیس واحدهای تولیدی طی سال گذشته سرعت گرفته‌ و توانستیم ۱۵ فقره جواز تأسیس را با اشتغال ۲۴۵۰ نفر صادر کنیم. از این تعداد ۸ جواز پیشرفت بالای ۶۰ درصد دارند که امیدواریم تعدادی از آن در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۸ فقره پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده است، افزود: با حمایت‌هایی انجام شده توانستیم ۲ واحد صنعتی راکد را مجدد به چرخه فعالیت و تولید باز گردانیم.

رئیس اداره صمت شهرستان اردستان، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ نفر در ۶۵ واحد صنعتی کوچک و بزرگ و فعال و نیمه فعال شهرستان مشغول فعالیت هستند و مهم‌ترین واحدهای صنعتی اردستان کارخانه سیمان، مهباد میلان، موتور، یاتاقان، مهاباد ریس، صنایع ریخته‌گری اردستان و کارخانه فولاد است.

باقری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال با حمایت‌هایی که از سوی مسئولان شهرستان می‌شود و در راستای تحقق شعار رشد تولید حدود ۸۰۰ شغل جدید در واحدهای جدید و طرح توسعه برخی واحدهای صنعتی شهرستان اردستان ایجاد شود، گفت: افتتاح کارخانه مهباد میلان، و تولید ام دی اف، طرح توسعه مهاباد ریس، ترشی سنت و... از جمله واحدهای اشتغال‌زا در سال جاری خواهند بود.

وی با اشاره به حوزه معدن شهرستان اردستان گفت: تاکنون تعداد ۹۵ پروانه بهره‌برداری و اکتشاف معدن در سطح شهرستان اردستان صادر شده است که از تعداد حدود ۶۰ معدن فعال است و توانستند حدود ۵۵۰ اشتغال پایدار را در شهرستان ایجاد کنند.

رئیس اداره صمت شهرستان اردستان مهم‌ترین فعالیت‌های معدنی شهرستان اردستان را در زمینه‌های استخراج سنگ‌آهن، سنگ‌های تزئینی و لاشه، سرب، باریت، مس عنوان کرد و گفت: سال گذشته با حمایت‌های مسئولان شهرستان و رفع موانع و مشکلات توانستیم ۶ معدن راکد شده شهرستان را مجدد فعال کنیم و تعداد ۸ معدن را به دلیل تعطیلی طولانی سلب صلاحیت و امتیاز کنیم.

باقری با بیان اینکه سال گذشته بازرسان این اداره ۱۲۲۲ مورد بازرسی را از اصناف شهرستان اردستان انجام دادند، گفت: این تعداد بازرسی منجر به تشکیل ۱۶۸پرونده ارسالی به تعزیرات حکومتی شده است. همچنین شهروندان ۱۴۴ مورد تماس با سامانه ۱۲۴ و ثبت شکایت کردند که به آنها رسیدگی شده است.

وی یکی از وظایف اداره صمت را موضوع نرخ‌گذاری کالا و خدمات در کمسیون نظارت و کمیته نرخ‌گذاری عنوان کرد و گفت: سال گذشته با همراهی اعضای کمسیون نظارت و نرخ‌گذاری شهرستان که شامل ادارات شبکه بهداشت، تعزیرات حکومتی، امور مالیاتی، پلیس اماکن، اتاق اصناف و نماینده فرمانداری هستند ۴۲ مورد کالا و خدمات را با توجه به قانون نظام صنفی نرخ‌گذاری کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha