• سه‌شنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402012210832
  • منبع : نمایندگی قزوین

آخرین وعده برای افتتاح خانه‌ تئاتر قزوین

آخرین وعده برای افتتاح خانه‌ تئاتر قزوین

ایسنا/قزوین شهردار منطقه ۲ قزوین گفت: امروز با پیشرفت بالغ بر ۹۰ درصدی پروژه تئاتر شهر قزوین می‌توان امیدوار بود که در اردیبهشت‌ ماه همزمان با هفته شوراها شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این مجموعه فرهنگی هنری شهر قزوین باشیم.

سلیمان بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پروژه ساخت خانه تئاتر قزوین از سال ۱۳۹۷ در فضایی با مساحت ۲۱۰۰ متر مربع در بوستان ملت شهر قزوین آغاز شد.

وی گفت: مساحت زیربنایی ساختمان ۹۲۰ مترمربع است که با طراحی سالن بلک باکس، فضای اداری، گالری، سالن انتظار و کافی‌شاپ در قالب طبقات مختلف، مساحت آن در مجموع به ۱۸۳۵ متر مربع رسیده است.

شهردار منطقه ۲ قزوین گفت: در گذشته وعده افتتاح پروژه تا انتهای سال ۱۴۰۱ عنوان شده بود اما به جهت تغییر پیمانکاران و اضافه‌کردن بندهایی به قراردادهای اولیه روند پیشرفته پروژه با کندی روبه‌رو شد.

وی افزود: در قرارداد اولیه انجام برخی تأسیسات تکمیلی مکانیکی، بعضی تأسیسات تکمیلی برقی، تکمیل بخش‌هایی جزئی از بالا و پایین نما با مصالح بوردکس به انضمام جزئیات نازک‌کاری ستون‌ها و درب‌های اتوماتیک و نیز آکوستیک اتاق‌ها و ساخت گِریل روی نهرهای محوطه و بام پروژه پیش‌بینی نشده بود که در روند پیشرفت کار لزوم گنجاندن آن‌ها در قراردادها مطرح شد.

بهرامی تصریح کرد: موارد مورد نیاز به قرارداد پروژه افزوده و برای هر قسمت پیمانکاران جدیدی به کارگیری شد، لازم به ذکر است که فرآیند انتخاب پیمانکار بسیار زمان‌بر بود و تمام موارد قانونی و اداری آن به‌درستی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اما امروز با پیشرفت بالغ بر ۹۰ درصدی پروژه تئاتر شهر قزوین می‌توان امیدوار بود که در اردیبهشت‌ ماه و همزمان با هفته شوراها شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این مجموعه فرهنگی هنری شهر قزوین باشیم.

به گزارش ایسنا آذرماه سال گذشته علی فرمانی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین از افتتاح این پروژه تا پایان سال خبر داده بود و اینگونه عنوان کرده بود که «در حال حاضر هیچ مشکلی در روند کار پیمانکاران وجود ندارد و تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از این پروژه فرهنگی شهر به‌عنوان یکی از نیازهای جدی اهالی فرهنگ و هنر خواهیم بود».

همچنین مهری سادات تقوی، رئیس کمیسیون شهرسازی، املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرده بود: «این پروژه عمرانی، فرهنگی با برخورداری از سالن تئاتر روباز و فضای سرپوشیده با پیشرفت ۸۵ درصدی در صورت تأمین اعتبار جهت استفاده هنرمندان و اهالی هنردوست استان قزوین پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید».

حال باید منتظر بود که آیا آخرین وعده بالاخره عملی خواهد شد و این پروژه در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ افتتاح خواهد شد یا خیر.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha