• سه‌شنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402012210850
  • منبع : نمایندگی همدان

رفع تصرف ۸۲ هکتار از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در «لشگردر» ملایر

رفع تصرف ۸۲ هکتار از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در «لشگردر» ملایر
عکس تزئینی است

ایسنا/همدان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از رفع تصرف ۸۲ هکتار از ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر خبر داد.

سیده‌مریم محمدی اظهار کرد: با پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان و صدور دستور دادستانی، بیش از ۸۲ هکتار از ساخت و ساز های غیرمجاز در روستای ازناو و سلطان آباد در منطقه حفاظت شده لشگردر شهرستان ملایر در اسفندماه پارسال تخریب و به وضع سابق بازگشت.

وی بیان کرد: این مهم که در جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی پیگیری شده بود، مصداق بارز احیای حقوق عامه و مقابله با متعدیان به منابع طبیعی و محیط زیست است بنابراین به نوبه خود از نگاه سبز و ریزبینانه دادستان همدان در امور مربوط حفاظت و صیانت از محیط زیست قدردانی می کنیم.

محمدی اضافه کرد: براساس ماده ۱۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، سازمان حفاظت محیط زیست در مناطق تحت مدیریت این سازمان، قائم مقام و مسئول حفاظت از اراضی ملی بوده و در این مناطق با هر گونه تخریب و تصرف برخورد می کند.

وی با بیان اینکه تمامی مناطق حفاظت شده استان تحت پایش مستمر قرار دارد، افزود: تمامی ساخت‌وسازها، تصرفات، راه های ایجاد شده، تغییر کاربری و کشاورزی احتمالی در اراضی ملی واقع در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به جد مورد بررسی قرار گرفته و در صورت هر گونه تخلف و مغایرت با اسناد مربوطه مراتب به دستگاه قضا ارجاع داده خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان، محمدی تأکید کرد: با تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز، بخشی از سرمایه‌های کشور از جمله مصالح ساختمانی و کیفیت خاک بعد از تخریب هم از بین می‌رود بنابراین در تغییر کاربری ها، پیشگیری و مراقبت، قبل از ساخت و ساز باید بیشتر مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۲ ۱۳:۱۵

متاسفانه در لشکر در ازناو ملایر فقط دیوار بلوکی باغات را خراب کردند و ویلاه ها و خانه های باغی که مغایر تبصره 2 ماده 10 تغییر اراضی مرغوب کشاورزی است هنوز بقوت خودشان باقی است . . . . . . . . .. . . . ! إ ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !ؤ