• سه‌شنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402012211128
  • خبرنگار : 50184

رئیس فدراسیون ووشو:

70 هزار ووشوکار در ایران فعالیت می‌کنند

70 هزار ووشوکار در ایران فعالیت می‌کنند

ایسنا/کرمانشاه به گفته رئیس فدراسیون ووشو، حدود 70 هزار ووشوکار در کشور فعالیت می‌کنند.

امیر صدیقی، امروز (۲۲ فروردین) در مجمع انتخابات هیات ووشو استان کرمانشاه، امسال را سالی حساس برای ووشو کشورمان خواند و اظهارکرد: طی سالجاری رویدادهای بسیار مهمی را در پیش داریم و امیدواریم بتوانیم عملکرد شایسته‌ای را در این رقابت‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: در اردیبهشت ماه مسابقات قهرمانی کشور جوانان و نوجوانان و رده‌های سنی را به میزبانی شیراز خواهیم داشت و همزمان با آن اردوی تیم های ملی و مسابقات درون اردویی هم برگزار می‌شود.  

رئیس فدراسیون ووشو با بیان اینکه اردوهای تیم ملی جهت حضور در بازی های آسیایی هم از خرداد ماه آغاز می شود، تصریح کرد: در مرداد ماه هم مسابقات قهرمانی آسیا جوانان و گروه های سنی و مسابقات دانشجویان جهان و بدنبال آن در مهرماه بازیهای آسیایی را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: مسابقات جهانی رزمی(کامبک گیمز) در ریاض و قهرمانی جهان در دالاس آمریکا نیز پس از بازیهای آسیایی برگزار خواهد شد.

صدیقی اظهار امیدواری کرد، با رفع مشکلات اقتصادی فدراسیون، امکان اعزام تیم‌ها به همه این مسابقات فراهم شود.

وی در ادامه از قهرمانی تیم ملی ووشو جوانان ایران و کسب 13 مدال طلا، پنج نقره و پنج برنز در مسابقات جهانی 2022 یاد کرد و گفت: تیم ما در این رقابت‌ها بالاتر از چین توانست قهرمان شود و این مسئله سبب شد تا  دنیا ووشو ایران را ستایش کند.

رئیس فدراسیون ووشو در ادامه بااشاره به رشد قابل توجه جامعه آماری ووشوکاران رسمی کشور، گفت: باوجود اینکه در ایام کرونا جمعیت ووشوکاران کشور تا حدود دو هزار نفر کاهش پیدا کرد، اما پس از این ایام با تلاش های صورت گرفته جمعیت ووشوکاران کشور به حدود ۷۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده که رقم قابل توجهی است.

وی گفت: موفقیت های ووشو کشور به لطف مربیان قهرمان ساز بویژه در بخش بانوان پرقدرت روبه جلو پیش می‌رود.

صدیقی در ادامه به پیشینه درخشان کرمانشاه در رشته ووشو اشاره کرد و گفت: ووشو کرمانشاه همواره موفق و پرتلاش بوده و در گذشته و سالهای اخیر قهرمانان به نامی داشته است.

وی به جمعیت سه هزار نفری جامعه ووشوکاران کرمانشاه اشاره کرد و یادآورشد: هرچند که این تعداد، جمعیت خوبی است، اما این پتانسیل و ظرفیت در استان وجود دارد تا حدود پنج هزار ووشوکار رسمی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون ووشو با قدردانی از زحمات رئیس پیشین هیات ووشو کرمانشاه افزود: آقای مهدی پور چهره‌ای ملی و قائل احترام است که تلاش های زیادی برای این رشته انجام داد.

وی در ادامه خطاب به رئیس جدید هیات ووشو استان هم گفت: فدراسیون در بحث عملکرد هیات های ورزشی سخت گیری می کند و با دقت فعالیت آنها را رصد و پیگیری می‌کند.

صدیقی در پایان بااشاره به بازدیدی که در سفرش به کرمانشاه از آکادمی ووشو داشت، گفت: امیدواریم مسئولین استان شرایط بهتری را در این آکادمی رقم بزنند، چرا که ظرفیت بسیار خوبی برای ووشو کرمانشاه و کشور است.

به گفته رئیس فدراسیون ووشو، کرمانشاه این ظرفیت را دارد که هرساله میزبان دو تا سه مرحله اردوی تیم  ملی ووشو باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha