• سه‌شنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402012211275
  • خبرنگار : 50026

معاون استاندار تأکید کرد:

اجرایی شدن بیش از ۹۰ درصد مصوبات کمیسیون کارگری خراسان جنوبی

اجرایی شدن بیش از ۹۰ درصد مصوبات کمیسیون کارگری خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از اجرایی شدن بیش از ۹۰ درصد مصوبات کمیسیون کارگری استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

سیدمحمدرضا طالبی، امروز سه شنبه ۲۲ فروردین اظهار کرد: سال گذشته با هدف صیانت از جایگاه نیروی کار و حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی استان، بر موضوع برگزاری جلسات کمیسیون کارگری به صورت مستمر و بدون وقفه تأکید شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در همین راستا سال گذشته ۱۵ جلسه کمیسیون کارگری برگزار شد که ۸۴ مصوبه به همراه داشت.

طالبی با بیان اینکه از مجموع مصوبات سال گذشته، دو مورد اجرایی نشده و سه مورد نیز در حال پیگیری است، بیان کرد: بقیه مصوبات به صورت کامل محقق شده است.

معاون استاندار با اشاره به ۷ مورد بازدید انجام شده و رصد مشکلات کارگران به صورت میدانی یادآور شد: معوقات کارگری، بیمه کارگران و رعایت شرایط ایمنی در محیط کار از مهم‌ترین موارد مطرح شده در جلسات کمیسیون کارگری بوده است؛ مسکن کارگری هم بخشی از مطالبات کارگری مطرح شده در این کمیسیون است.

طالبی یادآور شد: تأکید بر پرداخت بموقع مطالبات کارگران در واحدهای تولیدی صرفاً به جهت کاهش حجم معوقات کارگران بوده است.

وی با تشکر از نگرش مثبت اعضای کمیسیون به موضوعات مرتبط و تلاش در جهت حمایت از واحدهای کارگری استان و نیز همراهی و مساعدت واحدهای تولیدی، گفت: اهتمام اعضا در پیگیری مشکلات که به کاهش حجم معوقات کارگری انجامید، رضایتمندی حوزه تخصصی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به همراه داشته است.

معاون استاندار با تأکید بر رویکرد کمیسیون در راستای برگزاری جلسات به صورت منظم، تصریح کرد: این جلسات در سال جاری هم به صورت مستمر برگزار خواهد شد.

طالبی با اشاره به افزایش چشمگیر آمار جلسات برگزار شده در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰ یادآور شد: تعداد جلسات کمیسیون کارگری در سال ۱۴۰۰ ، ۶ مورد بوده که در سال ۱۴۰۱ به ۱۵ مورد رسیده است.

وی اظهار امیدواری کرد: شرایط در واحدهای تولیدی به گونه ای پیش رود که به برگزاری جلسات کمیسیون و پیگیری مشکلات کارگران نیازی نباشد.

گفتنی است؛ رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با ارسال لوح تقدیری از معاون سیاسی استاندار به جهت اهتمام در این زمینه تقدیر شد.

در بخشی از متن این لوح آمده؛" بر خود لازم می دانم از زحمات ارزشمند و مدیریت مؤثر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در راستای پیگیری و کنترل مشکلات واحدها، نظارت و تأکید بر پرداخت بموقع حقوق و مزایای کارگران توسط کارفرمایان و مدیران واحدها، برگزاری مستمر جلسات کمیسیون کارگری شورای تأمین استان که ماحصل آن کنترل تعداد واحدهای دارای حقوق معوق، پرداخت بخش اعظم مطالبات کارگران توسط کارفرمایان در واحدها و رضایت مندی جامعه کارگری را در پی داشته، تقدیر و تشکر نمایم".

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha