• جمعه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۰:۳۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402012512233
  • منبع : نمایندگی اردبیل

بهره‌وری فعالیت‌های کشت و صنعت مغان با برنامه‌ریزی‌های عملیاتی افزایش یافته است

بهره‌وری فعالیت‌های کشت و صنعت مغان با برنامه‌ریزی‌های عملیاتی افزایش یافته است

ایسنا/اردبیل مدیرعامل کشت و صنعت مغان گفت: در طول دوران بعد از ابطال واگذاری سعی شده برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه شرکت عملیاتی شود که این اقدامات موجب رشد شرکت در زمینه های مختلف شده است.

قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان، ۲۴ فروردین در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به مسئله بی‌آبی افزود: سدسازی های ترکیه بر روی ارس از طریق دیپلماسی آب نتایج مطلوب را رقم زده و نرمش هایی را از طرف مقابل شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: در بالادست رودخانه ارس برداشت های غیرقانونی و غیرشرعی با پمپاژ برای آبیاری برنج و جالیز انجام می شود که امیدواریم با مدیریت آن آسیبی به تولید محصولات استراتژیک در شهرستان های اصلاندوز، پارس آباد و بیله سوار وارد نشود.

محمدی با اشاره به اینکه این بنگاه اقتصادی متعلق به دولت است و بر اساس خط مشی تعیین شده از سوی مجمع عمومی به اجرای سیاست ها با نظارت و مدیریت هیئت مدیره می پردازد، بیان کرد: در طول دوران بعد از ابطال واگذاری سعی شده برنامه ریزی های لازم برای توسعه شرکت عملیاتی شود که این اقدامات موجب رشد شرکت در زمینه های مختلف شده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان افزود: در حوزه زراعت راندمان تولید گندم از ۳/۲ تن به ۵ تن و در سال گذشته به ۷ تن در واحد سطح ارتقا یافته و همچنین در سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۵ هزار تن گندم تحویل اداره کل غله شده است.

محمدی اعلام کرد: میزان گله از ۱۷ هزار و ۳۰۰ به بالای ۲۱ هزار راس افزایش پیدا کرده و سرانه شیر به ازای هر راس دام دوشا از ۲۶/۵ به ۳۰ کیلوگرم ارتقا یافته است که این میزان در مقاطعی حتی ۳۵ کیلوگرم نیز بوده است.

این مقام مسئول بنگاه اقتصادی استان ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۲۰۰ تن شیر خام تحویل کارخانه لبنیات می شود که در زمان تحویل‌گیری شرکت از بخش خصوصی ۱۶۰ تن بود.

محمدی ضمن اعلام اینکه در طول نیم قرن گذشته در مجتمع باغات میوه یک اصله نهال جهت نوسازی کاشته نشده و در طول ۲ سال گذشته ۳۰۰ هکتار نهال جدید کشت شده است، بیان کرد: امسال نیز ۲۰۰ هکتار دیگر اصلاح و نوسازی خواهد شد که در نظر داریم طی برنامه زمان بندی ۱۰۰۰ هکتار از درختان فرسوده و کهنه مجتمع ۲ هزار و ۳۰۰ هکتاری باغات جایگزین شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: ۱۰ عدد جایگاه خشک دام، ۲ عدد سیلوی خندقی و ۳۶۰ عدد باکس گوساله دانی در مجتمع دامپروری احداث شده و نژاد جرزی نیز که اقتصادی تر از بقیه دام ها است به مجموعه افزوده و ایجاد ایستگاه آن در دستور کار قرار دارد.

محمدی از انجام اقدامات اولیه برای ایجاد نهالستان و باغ مادری با استفاده از نهال های وارداتی از کشور صربستان خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته ۱۵۰۰ میلیارد ریال صرف سرمایه گذاری های عمرانی شده و امسال نیز ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه های عمرانی در نظر گرفته شده است که همگی از محل منابع داخلی شرکت است.

 وی اظهار کرد: ایثارگران شاغل در شرکت تبدیل وضعیت گردیده و طرح طبقه بندی مشاغل نیز بعد از ۱۵ سال به مورد اجرا درآمد.

محمدی افزود: با تکمیل زنجیره ارزش در این بنگاه اقتصادی تعداد کالاهای تولیدی از ۵ به ۱۲ نوع رسیده است و گوشت بسته بندی مغانه نیز بزودی در بازار مصرف عرضه خواهد شد.

مدیرعامل کشت و صنعت مغان افزود: زمان تحویل‌گیری شرکت از بخش خصوصی میزان حقوق پرداختی به کارکنان در هر ماه ۱۶ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۰ میزان ۲۷ میلیارد تومان و سال گذشته ۴۷ میلیارد تومان بود و امسال نیز به بالای ۶۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه گردش مالی شرکت در سال ۱۳۹۹ به میزان ۸۰۰ میلیارد تومان و سال گذشته با جهش در تولید به ۱۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است، گفت: امسال ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است و شرکت مغان از ضرردهی به سوددهی رسیده و در حال حاضر شاگرد اول شرکت های کشت و صنعت در کشور است.

عضو هیئت مدیره شرکت در پایان صحبت‌های خود اذعان کرد: اصل ۴۴ از موانع توسعه شرکت بوده و سبب شده است که سرمایه گذاری دولتی، اعتبارات دولتی، تسهیلات بانکی، وثایق، تضامین، عرضه اوراق بهادار و هرگونه مشارکت اعم از دولتی و خصوصی ممنوع شود که امیدوارم با اراده وزرای محترم جهاد کشاورزی، اقتصاد و نمایندگان عضو کمیسیون های کشاورزی و اقتصاد از اصل ۴۴ خارج شده و شاهد تحول در سرمایه گذاری این بنگاه اقتصادی باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha