• جمعه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۱:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402012512254
  • خبرنگار : 50404

پیام مدیران کل فرهنگ و کتابخانه‌های خراسان رضوی به مناسبت روز قدس

پیام مدیران کل فرهنگ و کتابخانه‌های خراسان رضوی به مناسبت روز قدس

ایسنا/خراسان رضوی مدیران‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به مناسبت روز جهانی قدس پیام‌های جداگانه‌ای منتشر کردند.

محمد حسین زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به مناسبت روز جهانی قدس نوشته است: قدس نه یک مسجد برای مسلمانان و نه قبله اول آنان که قبله‌ی اول آزادی‌خواهان عالم است. این قبله سال‌هاست در اسارت است و این اسارت زخمی است بر قلب آزادی‌خواهان. و به همین دلیل صحنه‌ی صف‌آرایی مظلوم وظالم، خیر و شر، نیکی و پلیدی شد و قلب هنرمند اگر پاک باشد و فطرت الهی‌اش را پاس داشته باشد مگر می تواند ساکت بماند و دم برنیاورد.

این همه شعر و سرود و پوستر و کاریکاتور و ... از هنرمندان کشورهای مختلف جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان برآمده از همان فطرت‌های پاکی است که نمی‌توانند چشم بر جنایات صهیونیست‌های غاصب ببندند.

امروز به برکت انقلاب اسلامی آزادی قدس نه تنها یک آرزو و رویا که یک حقیقت دست‌یافتنی است و دل‌های صدها میلیون مسلمان برای نماز در مسجدالاقصی لحظه شماری می‌کند.

دور نخواهد بود که راه‌پیمایی‌های روز قدس جمعه‌ی آخر ماه رمضان مسلمانان جهان تبدیل به جشن آزادی شود و این نگین سلیمانی از چنگال اهریمن آزاد شود و این بار هنرمندان آزادی‌خواه جهان نه برای فراغ قدس و بلکه برای پایان هجران و شوق وصالش هنرنمایی کنند.

علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز در پیامی جداگانه نوشته است: در برهه‌ای حساس و تاریخی که  رژیم کودک‌کش صهیونیستی با حمایت استکبار جهانی وخیانت مزدوران منطقه‌ای، حقوق حقه مردم مظلوم فلسطین را پایمال می‌نمود و در این راه از هر جنایتی فروگذاری نمی‌کرد، امام راحل با تدبیر الهی خویش و نام‏گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان  به عنوان روز قدس، مبارزه بارژیم صهیونیستی و دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین را به عنوان تکلیفی اسلامی به همه مسلمانان از فرقه‏ ها و ملیت‏ها و زبان‏های گوناگون گوشزد کرد و اعلام داشت که حمایت از این رژیم غاصب، خیانت به اسلام است.

بی‌گمان روز قدس روز ایستادگی مستضعفان عالم، علیه مستکبران  و روزی است که هر انسان آزاده‌ای و به‌ویژه هر مسلمان آزادی خواه و مبارزی باید به ندای وجدان بیدار خویش پاسخ گوید و با حضوری آگاهانه و کارساز در حمایت از ملت ستم‌دیده فلسطین و رهایی قدس شریف بپا خیزد.

اینجانب ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و گرامیداشت روز جهانی قدس، از مردم  شریف و ولایتمدار استان، به ویژه همکاران عزیز کتابدار این افسران جبهه دانایی انقلاب اسلامی و خانواده بزرگ اعضاء کتابخانه‌های عمومی استان دعوت می‌نمایم با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی، امام خامنه‌ای(مد ظله‌العالی) و شرکت در راهپیمایی باشکوه روز جهانی  قدس ، در این حرکت مقدس و استکبار ستیزانه مشارکت کرده و بار دیگر فریاد آزادی‌خواهی و ظلم‌ستیزی مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان رسانده و نفرت و انزجار خود را از رژیم غاصب و نامشروع صهیونیستی و استکبار جهانی اعلام داشته و با آرمان‌های بلند و مقدس معیار و معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha