• جمعه / ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402012512565
  • خبرنگار : 50026

امام جمعه موقت بیرجند:

جهاد تبیین و روشنگری همگانی نباید مورد غفلت قرار گیرد

جهاد تبیین و روشنگری همگانی نباید مورد غفلت قرار گیرد

ایسنا/خراسان جنوبی امام جمعه موقت بیرجند گفت: جهاد تبیین و روشنگری همگانی یکی از مهم‌ترین امر به معروف‌هاست اما در این زمینه کم‌کاری‌هایی در کشور داریم.

حجت الاسلام مهدی رحیم‌آبادی، امروز جمعه ۲۵ فروردین در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: خداوند در قرآن با صراحت فرموده است «کافران می‌خواهند که نور خدا را با دهانشان (به نَفَس تیره و گفتار جاهلانه خود) خاموش کنند و خدا نگذارد تا آنکه نور خود را در منتهای ظهور و حد اعلای کمال برساند هر چند کافران ناراضی و مخالف باشند».

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه براساس آیات قرآن اراده قطعی خداوند بر حاکمیت مستضعفان و بندگان صالح خداوند بر زمین است، تصریح کرد: توطئه دشمنان، دائمی و بی‌وقفه است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه صهیونیست بیش از ۸۰ سال است که سرزمین فلسطین را اشغال کرده است، افزود: خداوند در سوره توبه فرمود:« وصف حال آنان که علم تورات بر آنان نهاده شد (و بدان مکلف شدند) ولی آن را حمل نکردند (و خلاف آن عمل نمودند) در مثل به حماری ماند که بار کتابها بر پشت کشد (و از آن هیچ نفهمد و بهره نبرد)، آری مثل قومی که حالشان این است که آیات خدا را تکذیب کردند بسیار بد است و خدا هرگز ستمکاران را (به راه سعادت) رهبری نخواهد کرد.»

رحیم‌آبادی با تأکید بر شناخت دشمن و گوش به فرمان ولی امر جامعه، بیان کرد: امروز اراده یهود و صهیونیست در مقابل اراده الهی قرار دارد و دشمن با جریان رسانه‌ای، شایعه، فضای مجازی و تزویر برای تضعیف اراده ما را تلاش می‌کند تا کار را به جایی برساند که بین اراده شما و ولایت فقیه فاصله بیندازد.

وی با اشاره به اینکه امروز صهیونیست دچار آشوب و کابوس پریشان شده است و به اعتراف خود به فروپاشی نزدیک شدند، بیان کرد: امروز راهپیمایی‌های اعتراضی گسترده در بسیاری از شهرهای اسرائیل انجام می‌شود و این اراده خداست که در حال محقق شدن است، اما باید ما نیز مراقب باشیم که بین اراده ما و ولایت فاصله نیندازند.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه اگر امروز دچار مشکلاتی می‌شویم ناشی از عدم توجه به فرمایشان رهبری است، ادامه داد: نباید بگذاریم فرمایشات رهبر معظم انقلاب در همه عرصه‌ها بر زمین بماند.

وی با تأکید بر اینکه فتح قدس نزدیک است، گفت: نسل کنونی فلسطینی آزادی سرزمین پدری و مادری خود را خواهند دید و در مسجد الاقصی و قبله اول مسلمین، نماز خواهیم خواند.

رحیم‌آبادی با اشاره به اینکه دشمن روز به روز در حال تقویت جریان رسانه‌ای خود است تا اتحاد ملی و الهی ملت حول محور ولی جامعه را بگیرد، بیان کرد: اگر دشمن موفق به این هدف شوم خود شود به فرمایش رهبر معظم انقلاب ما سیلی خواهیم خورد.


انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha