• شنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۲:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402012512702
  • خبرنگار : 50088

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی:

بسط و گسترش شبکه بانکی محدود شده است

بسط و گسترش شبکه بانکی محدود شده است

ایسنا/خراسان رضوی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی گفت: در سال‌های اخیر با عنایت به سیاست‌های کلی نظام مبنی بر کوچک و چابک‌سازی بدنه دولت و سازمان‌های دولتی، بانک مرکزی نیز به تبع همین سیاست، هر گونه بسط و گسترش شبکه بانکی را محدود کرده و هیچگونه مجوزی جهت ایجاد واحد جدید صادر نمی‌کند.

 این روزها اگرچه اکثر مردم برای انجام امورات بانکی از نرم‌افزارها استفاده می‌کنند اما هنوز خدمات محدودی وجود دارد که باید با حضور مشتری در شعب انجام شود و عدم وجود شعب بانک‌ها در منطقه الهیه که بافتی نسبتا جدید در مشهد با تمرکز بر ساخت و سازهای مجتمع‌های مسکونی و با جمعیت بالا است، مشکلاتی را برای ساکنین ایجاد کرده است.

حمید صفایی نیکو، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص عدم فعالیت شعب بانکی در منطقه الهیه مشهد اظهار کرد: در سال‌های اخیر با عنایت به سیاست‌های کلی نظام مبنی بر کوچک و چابک‌سازی بدنه دولت و سازمان‌های دولتی، بانک مرکزی نیز به تبع همین سیاست، هر گونه بسط و گسترش شبکه بانکی را محدود کرده و هیچگونه مجوزی جهت ایجاد واحد جدید صادر نمی‌کند.

وی افزود: همچنین در همین راستا هر گونه خرید ملک توسط بانک‌های دولتی نیز ممنوع شده است. علی‌رغم نیاز سنجی، بازدیدهای متعدد، درخواست‌ها، مکاتبات و پیگیری‌های به عمل آمده جهت توسعه و گسترش شبکه بانکی جدید در مناطق مستعد و مورد نیاز شهر و استان نظیر الهیه مشهد تاکنون مجوزی در این خصوص از سوی بانک مرکزی صادر نشده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی توضیح داد: علاوه بر موضوعات فوق، افزایش سرسام آور و تصاعدی هزینه‌های اجاره بها در منطقه الهیه به ویژه مناطق تجاری و پر رونق نیز مزید بر علت عدم حضور شبکه بانکی است.

صفایی نیکو بیان کرد: همچنین متولی نیاز سنجی و طراحی فضاهای شهری در اسناد چشم انداز توسعه شهرها از جمله پیش‌بینی تخصیص مناطقی جهت استقرار و خدمت رسانی سازمان‌ها، ادارات دولتی، بانک‌ها و ... به ویژه در مناطقی که جدید تاسیس شده‌اند، شهرداری‌ها هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha