• شنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۰:۳۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402012612728
  • خبرنگار : 50225

بازارچه‌های محله‌ای اهواز سامان‌دهی می‌شوند

بازارچه‌های محله‌ای اهواز سامان‌دهی می‌شوند
بازار کیان اهواز

ایسنا/خوزستان سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز از برنامه‌ریزی برای سامان‌دهی بازارچه‌های محله‌ای شهر خبر داد.

علی شمسی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سامان‌دهی بازارچه‌های محله‌ای اهواز جزو اولویت‌های شهرداری است، اظهار کرد: مقابله با این گونه بازارچه‌ها هیچ جا جواب نداده است؛ سال‌ها است که بازارچه عامری در شهر اهواز در حال فعالیت است و تبدیل به یک نوستالژی شده است بنابراین نه با جمع‌آوری بلکه با سامان‌دهی، می‌توان این بازارچه‌ها را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه نیاز است در اهواز ۱۰ بازارچه سامان‌دهی شوند، افزود: از این تعداد، حداقل پنج بازار امسال سامان‌دهی می‌شوند. بازارچه‌های کیان، کسایی، صدف، نادری، عامری، خیابان خرمشهر، بازار منبع آب و بازار شب برخی از این بازارها هستند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: اگر این ۱۰ بازارچه که برای خود هویت ایجاد کرده‌اند، سامان‌دهی شوند از ایجاد بازارچه‌های دیگری مانند آن‌ها جلوگیری می‌شود.

شمسی با بیان اینکه امسال برای سامان‌دهی بازارهای زرگان، کیان، عامری، بازار خیابان خرمشهر و بازار صدف برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: بازار عامری نخستین بازار قدیمی اهواز است که قبلا سامان‌دهی شده بود اما در نحوه کار، به فرهنگ مردم توجه نشده بود و سامان‌دهی آن مناسب مردم اهواز نبود و در نهایت آن طرح، شکست خورد بنابراین در حال حاضر سامان‌دهی بازارچه عامری در دستور کار است.

وی بیان کرد: قرار است این بازار سنگ فرش شود و میز و بساط یک شکل با زیرساخت‌های نظافت برای کسبه ایجاد شود تا بازار رسمی بهداشتی داشته باشیم و استارت این کار زده شده است. بر اساس استعلامی که از ادارات گرفته شده است، شرکت آبفا می‌خواهد یک خط فاضلاب از این بازار عبور دهد و قول دادهاست از اردیبهشت‌ماه کار خود را آغاز و در مدت سه چهار ماه کار را تکمیل کند. پس از تکمیل کار آبفا در این محل، کار سامان‌دهی بازار عامری آغاز خواهد شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز افزود: بازارچه‌ای نیز برای سامان‌دهی بازار صدف در نظر گرفته شده است و پس از عید فطر، کسبه صدف به این بازار منتقل خواهند شد و این نقطه پاکسازی خواهد شد. در خیابان خرمشهر نیز بازارچه‌ای با بیش از ۱۵۰ غرفه آماده‌سازی شده است.

شمسی گفت: پس از سامان‌دهی بازار صدف و خیابان خرمشهر، سراغ سامان‌دهی بازار کیان می‌رویم؛ برای سامان‌دهی این بازار چند طرح داریم و کار کارشناسی در این زمینه ادامه دارد که فکر می‌کنم در شش ماه دوم سال، کار اجرایی در این بازار آغاز شود.

وی بیان کرد: با توجه به فعالیت دست‌فروشان، ورودی‌ها و خروجی‌های شهر اهواز نیز وضعیت زیاد خوبی ندارند و این وضعیت زیبنده یک شهر و حتی روستا نیست و برای سامان‌دهی این نقاط نیز برنامه‌ریزی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha