• شنبه / ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402012613087
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خبر داد:

رونمایی از کتاب مفرغ لرستان در خرم‌آباد و در قالب یک سمپوزیوم جهانی

رونمایی از کتاب مفرغ لرستان در خرم‌آباد و در قالب یک سمپوزیوم جهانی

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: کتاب مفرغ لرستان که در مورد آخرین کاوش‌های باستان شناسی استان در قالب یک سمپوزیوم جهانی در خرم‌آباد رونمایی خواهد شد.

عطا حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ژئوپارک‌های لرستان، اظهار کرد: تنگه شیرز، تنگ هلد، تنگ لیلی دورود و لنداسلاید سیمره ژئوپارک‌های لرستان محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: در این راستا پرونده‌ای کلی به نام زاگرس که شامل لرستان، خوزستان، آذربایجان و کرمانشاه است به عنوان یک پرونده طبیعی در شرف ثبت جهانی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در خصوص آسیب سیل ۹۸ به بناهای تاریخی لرستان گفت: در این سیل خوشبختانه کمترین آسیب به پل‌های تاریخی لرستان رسید.

حسن پور بیان کرد: سیل از عرشه پل کلهر و گاومیشان عبور کرد اما آسیب ندیدند.

وی افزود: اگر پل کشکان در این سیل دچار آسیب شد به خاطر مرمتی بود که سال‌های قبل انجام داده بودند؛ برای نگهداری این پایه پل نیازمند اعتبار هستیم تا استحکام‌بخشی آن انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به اینکه کتاب مفرغ لرستان در مورد آخرین کاوش‌های باستان شناسی استان در منطقه سنگ‌تراشان در مرحله چاپ قرار دارد، اظهار کرد: این کتاب قرار است ظرف مدت یک ماه دیگر در کشور بلژیک به چاپ برسد.

حسن‌پور اضافه کرد: رونمایی این کتاب در خرم‌آباد و در قالب یک سمپوزیوم جهانی تحت عنوان مفرغ لرستان برگزار و بخشی از برند استان که مفرغ است به دنیا معرفی می‌شود.

وی در خصوص استحکام بخشی قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد گفت: استحکام بخشی مربوط به سال‌های قبل است و مدتی به دلیل نبود اعتبارات معلق ماند اما امسال با اعتباری به این امر اختصاص داده شده استحکام بخشی نیز آغاز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha