• یکشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402012713835
  • خبرنگار : 50187

استاندار کرمان:

ظرفیت‌های استان کرمان برای همکاری با ژاپن بالاست/ لزوم کمک سازمان‌های بین‌المللی در بحث اتباع

ظرفیت‌های استان کرمان برای همکاری با ژاپن بالاست/ لزوم کمک سازمان‌های بین‌المللی در بحث اتباع

ایسنا/کرمان استاندار کرمان با اشاره به پتانسیل‌های مختلف استان گفت: ظرفیت‌های استان کرمان برای توسعه همکاری‌ها با ژاپن بالاست و ذهنیت مثبت از مردم ژاپن به این موضوع کمک می‌کند.

محمدمهدی فداکار امروز ۲۷ فروردین ماه در دیدار با سفیر ژاپن و رئیس سازمان بین‌المللی مهاجرت در ایران اظهار کرد: از ژاپنی‌ها خاطره بد در ذهن مردم ایران نیست و ذهنیت منفی وجود ندارد و این ظرفیت خیلی خوبی برای توسعه روابط است.

وی با اشاره به اینکه کرمان بزرگترین استان ایران به لحاظ جغرافیاست، افزود: این استان در حوزه معادن به بهشت زمین شناسی معروف است که برجسته ترین معادن آن مس، فولاد و کرومیت است.

فداکار با اشاره به اینکه در کشاورزی، سه گروه محصول عمده داریم که عمدتا صادراتی و شامل پسته، خرما و صیفی‌جات است، گفت: ظرفیت‌های استان کرمان برای توسعه همکاری‌ها با ژاپن بالاست و ذهنیت مثبت از مردم ژاپن به این موضوع کمک می کند.

استاندار کرمان بیان کرد: امنیت در استان کرمان بالاست و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و میهمانان خارجی مورد احترام و مردم این استان بسیار خونگرم و میهمان نواز هستند و ظرفیت‌های خوبی در بحث گردشگری داریم.

وی افزود: در استان کرمان هفت اثر ثبت جهانی داریم که می توان به ارگ بم، باغ شاهزاده ماهان و کویر لوت اشاره کرد که ظرفیت‌های بزرگی هستند و پیشنهاد می کنم حتما این آثار را ببینید.

فداکار تصریح کرد: کرمان را ببینید حتما علاقمند می‌شوید هموطنان شما نیز به کرمان بیایند؛ گردشگران خارجی زیادی از ملیت‌های مختلف به کرمان می‌آیند و حتی شب‌ها در کویر می‌مانند. پیشنهاد می کنم ابتدا مدیران آژانس های مسافرتی ژاپن به کرمان بیایند و وضعیت را ببینند و بعد مردم را تشویق به سفر به استان ما کنند.

استاندار در ادامه با اشاره به حضور اتباع افغاستانی در استان کرمان گفت: ۱۰ درصد جمعیت استان ما را اتباع تشکیل می‌دهند و در برخی شهرها این عدد به ۳۰ درصد می‌رسد که بار زیادی بر دوش جمهوری اسلامی می‌گذارد زیرا کشور ما تحت فشار تحریم‌ها قرار دارد.

وی اظهار کرد: اتباع از همه کالاها و یارانه ها از جمله انرژی، نان و ... استفاده می‌کنند و بیش از ۲۶ هزار دانش آموز در استان تحصیل می‌کنند که حداقل ۱۰۰ مدرسه را به خود اختصاص می‌دهد و حتما تائید می‌کنید که بار زیادی بر دوش ایران تحمیل می‌شود.

فداکار افزود: سیستم بهداشت و درمان ما به شدت تحت فشار است که اتباع مانند ایرانی‌ها از خدمات استفاده می‌کنند اما بعضا به دلیل نداشتن پول، رایگان از خدمات استفاده می‌کنند که امیدواریم سفارت ژاپن کمک کند تا بتوانیم خدمات بهتری به اتباع ارائه دهیم و سازمان بین‌المللی مهاجرت نیز کمک کند.

به گزارش ایسنا، روح‌الله خضری پور مدیرکل اتباع و مهاجرین استانداری کرمان نیز در این دیدار اظهار کرد: ۳۵۰ هزار نفر، آمار رسمی اتباع افغانستانی حاضر در استان کرمان است که از همه خدمات و یارانه‌های مختلف از جمله سوخت، نان، آب، برق و گاز ستفاده می کنند.

وی با اشاره به دریافت خدمات بهداشتی و درمانی اتباع افزود: در بحث آموزش نیز به اتباع افغانستانی خدمات می‌دهیم ودر این زمینه فقط پنج درصد مربوط به سازمان‌های بین‌المللی و ۹۵ درصد بار روی دوش جمهوری اسلامی است.

خضری پور گفت: ایران تحت فشار اقتصادی بخاطر تحریم است اما تلاش کردیم بار این موضوع روی دوش مهاجرین نیفتد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha