• یکشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402012713868
  • خبرنگار : 50597

آخرین اخبار مسکن ملی در شهرستان محلات/زمین در نیم‌ور هنوز تامین نشده

آخرین اخبار مسکن ملی در شهرستان محلات/زمین در نیم‌ور هنوز تامین نشده

ایسنا/مرکزی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان محلات گفت: در شهر نیم‌ور زمین از طرف راه و شهرسازی برای مسکن ملی تامین نشده است.

سید علی بهشتی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: فاز دوم مسکن ملی در محلات با ۳۸۸ واحد آغاز شده، پروانه آن از شهرداری اخذ شده و نقشه‌های آن تقریباً تکمیل شده است. مرحله پایانی کار، ارسال نقشه‌ها و پروانه به استان برای تایید و سپس برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار برای این ۳۸۸ واحد است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان محلات برای تسریع امور همزمان در حال حفر فونداسیون این ۳۸۸ واحد است.

آخرین اخبار مسکن ملی در شهرستان محلات/زمین در نیم‌ور هنوز تامین نشده

وی در ارتباط با فاز اول طرح اقدام ملی مسکن که ساخت آن به عهده خود آنها واگذار شده بود، گفت: از ۹۴ واحدی که ساخت آن در قالب ۱۵ بلوک به خود متقاضیان واگذار شده بود، ۱۲ قطعه شروع به کار کرده و در مراحل مختلف از فونداسیون تا نما و نازک‌کاری قرار دارند.

بهشتی افزود: در خصوص سه قطعه نیز به دلیل مشکلاتی از قبیل انصراف برخی متقاضیان، تعداد اعضای گروه از حدنصاب خارج شده و منتظریم تا پیمانکاری که برای فاز دوم انتخاب می‌شود، ادامه پروژه سه بلوک باقی مانده را با قیمت تعیین‌شده به انجام برساند.

وی در ارتباط با متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن گفت: سال گذشته برای ۱۰۱۹ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن که طی دو سال اخیر ثبت نام کرده و واجد شرایط تشخیص داده شده و تاییدیه های لازم را اخذ کرده بودند تشکیل پرونده شد.

وی تصریح کرد: این ۱۰۱۹ نفر از بین حدود ۴ هزار نفر متقاضی ثبت نام شده در شهرستان محلات انتخاب شده‌اند که شامل آقایان متاهل و زنان مجرد سرپرست خانوار است که قرعه‌کشی و اولویت‌بندی شده‌اند. زمین ۱۰۱۹ واحد نیز تقریباً از طرف اداره راه و شهرسازی تامین شده و به ترتیب اولویت و طی پروژه‌های مختلف احداث خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان محلات ادامه داد: سال گذشته قرعه‌کشی بین این افراد در فرمانداری شهرستان انجام شد. همزمان یک پروژه ۳۱۸ واحدی به عنوان فاز اول طرح نهضت ملی مسکن برای ۱۰۱۹ نفر، در کنار پروژه ۳۸۸ واحدی فاز دوم طرح اقدام ملی تعریف شده و پیامک برای آنها ارسال شده است و در مرحله تامین آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی نزد بانک مسکن هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نمی‌توان قیمت دقیقی برای هزینه تمام‌شده این واحدهای مسکونی عنوان کرد اما آن چیزی که توسط استان برای نهضت ملی مسکن اعلام شده، در حدود ۸ میلیون تومان به ازای هر متر است.

وی افزود: به ازای هر واحد، ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است و آورده مرحله دوم متقاضیان بستگی به پیشرفت فیزیکی کار دارد.

وی ادامه داد: بخشی از ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه متقاضیان به‌منظور زیرسازی، تهیه نقشه، نظارت، عوارض شهرداری و به منظور صدور پروانه بوده است. در صورتی که تا پیش از پرداخت تسهیلات بانکی نیاز مجدد به هزینه باشد، از طریق پیامک به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.

بهشتی اظهار کرد: در شهر نیم‌ور نیز گزینش و تکمیل پرونده برای حدود ۲۳۰ نفر از متقاضیان انجام شده است اما تاکنون زمین از طرف راه و شهرسازی تحویل نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha