• یکشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402012714096
  • خبرنگار : 50250

استاندار چهارمحال وبختیاری:

پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس جدی گرفته شود

پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس جدی گرفته شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: معلمان باید در تراز شهید مطهری باشند و نشست‌های بصیرتی برای معلمان برگزار شود، پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مدارس جدی گرفته شود.

غلامعلی حیدری ۲۷ فروردین‌ماه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش معلمان در پیشرفت کشور، اظهار کرد: نقش معلمان با تربیت مدیران آینده در پیشرفت کشور بسیار برجسته است، باید معلمان مورد حمایت قرار بگیرند تا بتوانند به وظیفه خود عمل کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: برنامه‌ریزی خوبی صورت بگیرد تا در هفته گرامیداشت مقام معلم بتوانیم از زحمات این قشر به خوبی تجلیل کنیم، باید برنامه‌ریزی خوبی در این حوزه صورت بگیرد.

وی در خصوص جذب معلم، توضیح داد: ۱۰۴۹ نفر در سال گذشته جذب آموزش و پرورش شدند که باید افزایش سهمیه در دستور کار قرار بگیرد، پرداخت بدهی مدارس به دستگاه‌های خدمات‌رسان جای تقدیر دارد.

حیدری با تاکید بر اینکه باید آسیب‌شناسی در حوزه تعلیم و تربیت صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات نظام تعلیم و تربیت در شورای آموزش و پرورش تصمیم‌گیری شود، با کارهای عادی و روزمره نمی‌توان مشکلات در این حوزه را حل کرد، نیازمند کار جهادی و نهضتی با استفاده از تجربیات معلمان هستیم تا شاخص‌های آموزش و پرورش ارتقا پیدا کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: نقش معلمان در جهاد تبیین برجسته است، باید تلاش کنیم تا نقش معلمان در پیشرفت کشور تاثیرگذارتر شود، جهاد تبیین باید از مدارس آغاز شود و دستاوردهای نظام را باید در کلاس‌های درس بیان کنیم.

وی بیان کرد: معلمان باید در تراز شهید مطهری باشند و نشست‌های بصیرتی برای معلمان برگزار شود، پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مدارس جدی گرفته شود.

حیدری با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم گام‌های موثری برداشته شده است، یادآور شد: تجهیز مدارس، رتبه‌بندی معلمان، پرداخت مطالبات معلمان و ... در این دولت انجام شده است، وضعیت مدارس به‌طور مستمر رصد شود تا از ایجاد نارضایتی جلوگیری کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای احصای مشکلات مدارس باید سرکشی به‌صورت مستمر انجام شود، اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش نیازمند حضور میدانی است، نسبت به مدیریت مدارس حساسیت ویژه وجود داشته باشد.

وی با اشاره به برخی مسمومیت‌ دانش‌آموزان در برخی مدارس، توضیح داد: باید مراقبت کنیم تا دشمن از بازگشایی مدارس سوءاستفاده نکند، کم‌ترین مشکلات در مدارس استان داشتیم، از خوابگاه‌های دانش‌آموزی مراقبت ویژه صورت بگیرد.

حیدری با بیان اینکه فعالیت‌های گروه‌های جهادی در مدارس توسعه پیدا کند، خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی در حوزه زیباسازی، تعمیر و تجهیز مدارس، آموزش دانش‌آموزان و .... فعالیت می‌کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هر دانش‌آموز پس از فارغ‌التحصیلی باید یک مهارت داشته باشد، حرفه‌آموزی در مدارس تقویت شود، آموزش‌های ضمن خدمت فرهنگیان توسعه پیدا کند، همچنین دانشگاه فرهنگیان باید تقویت شود، نیروهای نخبه باید وارد دانشگاه فرهنگیان شوند تا بتوانیم خروجی آن را در مدارس ببینیم. 

حیدری تصریح کرد: امتحانات نهایی و پایان سال تحصیلی به نحو مطلوب برگزار شود، برای این کار برنامه‌ریزی خوبی صورت بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان اعتبار قابل توجهی به نوسازی مدارس اختصاص پیدا کرده است، گفت: ۹۹ درصد اعتبار اختصاص یافته در سال ۱۴۰۱ تاکنون جذب نشده است که یکی از علت‌های آن برودت هوا بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha