• یکشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402012714100
  • خبرنگار : 50037

آب تالاب پیرسلمان اسدآباد سرریز شد

آب تالاب پیرسلمان اسدآباد سرریز شد

ایسنا/همدان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسدآباد از سرریز شدن آب تالاب پیرسلمان به عنوان تنها تالاب طبیعی و زنده استان همدان خبر داد

مجید اسکندری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در تابستان سال گذشته تالاب پیرسلمان  اسدآباد خشک شده بود که با بارش های خوب و چشمگیر و آب شدن برف ها این تالاب به طور کامل در اواخر سال گذشته  آبگیری و سرریز شد.

وی با بیان اینکه خشک شدن سال گذشته این تالاب فرصت مناسبی برای لایروبی آن شد، تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت آبی این تالاب مساعد و خوب بوده با توجه به بارش‌های مناسب چشمه‌های آن جوشان شده و آب آن از خروجی های تالاب به اراضی پایین دست کشاورزی می‌رود.

اسکندری با اشاره به اینکه در تابستان امسال انتظار نمی رود که این تالاب خشک شود، گفت: در حال حاضر این‌تالاب به عنوان تنها تالاب طبیعی و زنده استان همدان به شمار می‌رود که با آبگیری و سرریز شدن دوباره آن حضور و بازگشت پرندگان مختلف در آن به عنوان یکی از زیستگاه های مهم طی بازدیدهای اخیر مشاهده شده است.

وی با اشاره به بازگشت دوباره پرندگان مختلف به این تالاب طبیعی استان یادآور شد: پرستوی دریایی، چنگر، حواصیل و جانوران آبزی از جمله مار آبی و ماهی از جمله پرندگان و جانوران آبزی مشاهده شده در این تالاب هستند ضمن اینکه اکوسیستم این منطقه آرام آرام برای پرندگان و آبزیان مختلف مانند قبل در حال شکل گیری است.

اسکندری در پایان انجام کشت دوم در پیرامون این تالاب توسط برخی از کشاورزان را یکی از عوامل خشک شدن سال گذشته این تالاب دانست و یادآور شد: کشت دوم  و وجود چاه های کشاورزی تأثیر منفی بر روی آب  سفره‌های زیرزمینی و اُفت منابع آبی و نیز این تالاب دارد که در همین رابطه از جهادکشاورزی و منابع آب درخواست داریم در بحث کشت دوم به ویژه در اراضی کشاورزی اطراف این تالاب توجه و پیشگیری و جلوگیری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha