• یکشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402012714126
  • خبرنگار : 50250

امسال انجام می‌شود؛

جذب ۷۹۲ معلم از طریق آزمون استخدامی در چهارمحال و بختیاری

جذب ۷۹۲ معلم از طریق آزمون استخدامی در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: سهمیه جذب معلم از طریق ماده ۲۸ در استان در سال‌جاری ۷۹۲ نفر است و سهمیه جذب دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۲ تاکنون اعلام نشده است.

افشین امیریان ۲۷ فروردین‌ماه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۳۰۰ معلم از طریق آزمون استخدامی و دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش شدند، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۰۴۹ نفر در مجموعه آموزش و پرورش استان جذب شدند که از این تعداد ۲۵۷ نفر از طریق آزمون استخدامی ماده ۲۸ و ۷۹۲ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: سهمیه جذب معلم از طریق ماده ۲۸ در استان در سال‌جاری ۷۹۲ نفر است و سهمیه جذب دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۲ تاکنون اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه بیش‌ترین جذب معلم در سالجاری در حوزه ابتدایی است، گفت: بیشترین کمبود نیرو نیز در همین حوزه است.

امیریان با بیان اینکه هفته گرامیداشت مقام معلم از ۱۲ اریبهشت‌ماه آغاز و تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد، خاطرنشان کرد: ۷۵ عنوان برنامه برای اجرا در سطح استان در این هفته پیش‌بینی شده است که می‌توان به همایش تجلیل از معلمان، پویش سپاس معلم، مسابقات فرهنگی و هنری و معلم خوب اشاره کرد.

مبادی بی‌سوادی بسته نشده است

در ادامه یاسر خسروی- معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جمعیت بالای ۱۰ سال استان طبق اخرین سرشماری ۸۱۱ هزار و ۲۶۹ نفر است، اظهار کرد: از این تعداد ۷۱۰ هزار و ۶۷۱ نفر معادل ۸۷.۶ درصد جمعیت بالای ۱۰ سال استان باسواد هستند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری باید حدود ۴۵۶۰ نفر تحت پوشش سوادآموزی قرار می‌گرفتند، توضیح داد: ۴۳۴۰ نفر در سال ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند، یکی از دلایل ریشه‌کن نشدن بی‌سوادی، بسته نبودن مبادی بی‌سوادی(بازماندگان از تحصیل)است.

خسروی گفت: در حال حاضر ۹۵۴ نفر در دوره ابتدایی، ۱۵۲۸ نفر در دوره متوسطه اول و ۱۹۷۰ نفر در مقطع متوسطه دوم از تحصیل در چهارمحال و بختیاری بازمانده‌اند، وجود مشکلات اقتصادی از دیگر دلایل ترک تحصیل محسوب می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در پایان تصریح کرد: ۹۶.۱ درصد جمعیت گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در این استان باسواد هستند.

از هر ۱۰۰ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری به‌طور میانگین ۲۸ دانش‌آموز وارد دانشگاه می‌شود

در ادامه پژمان خلفیان- معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه میانگین قبولی کنکور در بین دانش‌آموزان رشته‌های پنج‌گانه در کشور ۳۰.۱ درصد است، اظهار کرد: در استان این عدد ۲۸ درصد است، یعنی از ۱۰۰ دانش‌آموز در استان در رشته‌های نظری به‌طور میانگین ۲۸ نفر وارد دانشگاه می‌شوند.

وی افزود: شهرستان شهرکرد بالاترین میانگین قبولی دانش‌آموزان در کنکور را در بین سایر شهرستان‌ها به خود اختصاص داده است، شهرستان‌های لردگان، کوهرنگ و خانمیرزا کمترین میزان قبولی دانش‌آموزان در کنکور را با ۱۰ درصد دارند.

خلفیان با بیان اینکه در مجموع ۳۶ هنرستان فنی و حرفه‌ای و ۸۹ دبیرستان کاردانش در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، بیان کرد: متاسفانه تاکنون موفق نشده‌ایم هنرستان جوار کارخانه در استان راه‌اندازی کنیم، باید بابت زمین هزینه پرداخت کنیم.

معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در پایان یادآور شد: ۳۱ رشته تحصیلی در شاخه فنی و حرفه‌ای(۱۳ رشته دخترانه و ۱۸ رشته پسرانه) و ۵۶ رشته در شاخه کاردانش(۳۳ رشته پسرانه و ۲۴ رشته دخترانه) در چهارمحال و بختیاری برای تحصیل دانش‌آموزان وجود دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha