• دوشنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402012814771
  • خبرنگار : 50037

آغاز طرح اردوهای جهادی دامپزشکی رزن در مناطق محروم و کم‌برخوردار

آغاز طرح اردوهای جهادی دامپزشکی رزن در مناطق محروم و کم‌برخوردار

ایسنا/همدان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن از آغاز طرح اردوهای جهادی دامپزشکی این شهرستان در مناطق محروم و کم برخوردار رزن خبر داد.

بهروز شیرزادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اردوهای جهادی با حضور کارشناسان اداره دامپزشکی و با همکاری سازمان بسیج جامعه مهندسان شهرستان رزن و با هدف خدمات رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار این شهرستان از ۱۵ فروردین‌ماه آغاز شده و تا اطلاع ثانوی در شهرستان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح انجام واکسیناسیون، معاینه رایگان، سمپاشی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و بهداشتی دامپزشکی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در این اردوهای جهادی در سال‌گذشته ۲۷ هزار و ۵۹۵ رأس دام برای جلوگیری از شیوع بیماری PPR، تعداد ۱۱ هزار و ۴۵۵ رأس دام برای جلوگیری از شیوع بیماری آبله گوسفندی، ۱۷۰۰ رأس بره و بزغاله برای جلوگیری از بیماری بروسلوز و ۸۰۰ رأس دام سنگین برای جلوگیری از بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

شیرزادی یادآور شد: اردوهای جهادی به عنوان یکی از مهمترین رسالت‌های اداره کل دامپزشکی استان همدان هر ساله با هدف خدمات رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار استان در مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی همچنین از اشتغال ۱۳ نفر به عنوان مسئول فنی، بهداشتی دامپزشکی این شهرستان خبر داد و یادآور شد: تعداد چهار نفر دکتر دامپزشک و ۹ نفر کاردان و کارشناس دامپزشکی به عنوان مسئولان فنی بهداشتی دامپزشکی در مرغداری ها، واحدهای صنعتی، بیمارستان، مراکز جمع آوری شیر خام و مراکز عرضه و پخش مواد خام دامی به‌کارگیری شده اند. 

شیرزادی در پایان با اشاره به بازدید مستمر از پست بازرسی قرنطینه بین راهی رزن و نظارت بر محموله های دامپزشکی توسط این اداره خاطرنشان کرد: با توجه به راه اندازی پست های قرنطینه در راه های مواصلاتی استان و استقرار کارشناسان دامپزشکی برای نظارت بهینه و کنترل تردد محموله های غیرمجاز و انجام اقدامات مؤثر در بحث کنترل و پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نظارت مستمر از این پست بازرسی انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha