• دوشنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402012814877
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس بنیاد مسکن اردستان:

۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به روستاییان اردستان پرداخت شده است

۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به روستاییان اردستان پرداخت شده است

ایسنا/اصفهان رئیس بنیاد مسکن شهرستان اردستان، گفت: بنیاد مسکن شهرستان اردستان در یک سال گذشته بیش از ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه را در قالب بهسازی و ساخت مسکن، حوادث و وام‌های بلاعوض به روستاییان شهرستان پرداخت کرده است.

سید ایمان فتوحی، عصر امروز(دوشنبه، ۲۸ فروردین) در نشست خبری، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از زمان تأسیس آن در سال ۱۳۵۸تأمین مسکن محرومان و اقشار کم درآمد به ویژه روستاییان در چهارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت‌ها بوده است.

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در یک سال گذشته با توجه به اعتبارات داخلی، استانی و ملی که در اختیار داشته است مبلغی بالغ‌بر ۱۳۰ میلیارد ریال را برای ۷۶ عنوان پروژه، اقدام به مطالعه، بهسازی و ایمن‌سازی در ۵۵ روستای شهرستان اردستان با نظر بخشدار و دهیاری‌ها هزینه کرده است.

به گزارش ایسنا، رئیس بنیاد مسکن شهرستان اردستان، تصریح کرد: در شهرستان اردستان حدود ۲۳۰ روستا و آبادی خوش‌نشین وجود دارد که ۱۶۰ روستا از یک خانوار به بالا هستند و طبق قانون، بنیاد مسکن موظف است برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی اجرا و خدمات ارائه دهد ولی با توجه به مراجعاتی که از دیگر روستاها انجام می‌شود سعی کردیم تعداد بیشتری از روستاهایی که حتی در هدف‌گذاری بنیاد نبوده را خدمات دهیم.

فتوحی با بیان اینکه تاکنون برای ۱۰۲روستای شهرستان اردستان طرح هادی شامل سند، پروانه و تسهیلات عمرانی تهیه شده است، گفت: بنیاد مسکن جمعیتی بالغ بر ۱۳۷۸۷ نفر که شامل ۴۹۹۱ خانوار روستایی می‌شوند را خدمات ارائه داده است. همچنین تاکنون در ۶۸ روستای شهرستان عملیات بهسازی فاز اول و دوم طرح هادی اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن شهرستان اردستان در یک سال گذشته بیش از ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه را در قالب بهسازی و ساخت مسکن، حوادث و وام‌های بلاعوض به روستاییان شهرستان پرداخت کرده است. همچنین در یک سال گذشته ۹۰ قطعه زمین در ۱۶ روستای شهرستان به مساحت ۳۰ هزار مترمربع به متقاضیان واگذار کردیم.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان اردستان با اشاره به ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن در شهرستان اردستان،گفت: در شهر اردستان ۱۷۵۵ متقاضی ثبت نامی داشتیم که ۵۴۹ متقاضی تأیید شدند. همچنین در شهر زواره ۲۴۷ متقاضی و در شهر مهاباد ۱۵۶ متقاضی تأیید نهایی شدند.

فتوحی اضافه کرد: متقاضیان اقدام ملی مسکن باید منتظر الحاق زمین توسط راه و شهرسازی باشند تا پس از آن زمین واحدهای مسکونی خود را تحویل بگیرند و ظرف مدت ۲۴ ماه فرصت خواهند داشت تا مسکن خود را بسازند.

وی با اشاره به ارزیابی خسارت‌های سیل در روستای نهوج اردستان گفت: ارزیابی واحدهای خسارت دیده بر اثر بارندگی و سیل در این روستا حدود ۱۴۰ میلیارد ریال است که پیگیری تخصیص اعتبارات آن هستیم. همچنین ارزیابی ایمن‌سازی مسیل و پل روستای نهوج حدود ۱۲۰ میلیارد ریال است.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان اردستان گفت: یکی از پروژه‌های نیمه ساختی که در اختیار بنیاد مسکن شهرستان بوده مصلی اردستان است که تاکنون از مجموع ۱۳ هزار متر مربع سقف این مجموعه، تنها ۶۰۰ متر مربع سقف در قسمت‌های محراب، رواق و سرویس‌های بهداشتی اجرا شده است و برای اجرای مابقی آن نیازمند اعتبارات ویژه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha