• سه‌شنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402012915157
  • خبرنگار : 50295

کاریکاتوریست زنجانی:

دستگاه‌های فرهنگی دغدغه استعدادیابی و نیروسازی ندارند

دستگاه‌های فرهنگی دغدغه استعدادیابی و نیروسازی ندارند

ایسنا/زنجان کاریکاتوریست زنجانی گفت: حوزه هنری فضایی ایجاد کرده است که هنرمندان جوان به راحتی می‌توانند فعالیت و رشد هنری داشته باشند.

بهرام‌علی حمیدی شامگاه دیروز (۲۸ فروردین‌ماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به راه‌اندازی خانه کاریکاتور حوزه هنری زنجان از سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: سعی داشتیم با راه‌اندازی خانه کاریکاتور فعالان قدیمی و نوپای کاریکاتور را دور هم جمع کنیم؛ چراکه فعالیت هنرمندان در زنجان به صورت پراکنده انجام می‌شود اما با راه‌اندازی خانه کاریکاتور، محلی برای دور هم جمع شدن هنرمندان و آشنایی با همدیگر فراهم شده است.

چهره هنر انقلاب سال ۱۴۰۱ با بیان اینکه ایجاد شبکه‌سازی در این حوزه آغاز شده است و امید می‌رود با این اقدام شرایط فعالیت هنرمندان بهبود پیدا کند و افراد کار متفرقه انجام ندهند، افزود: حوزه هنری استان فضایی ایجاد کرده است که هنرمندان جوان به راحتی می‌توانند فعالیت و رشد هنری داشته باشند.

وی تصریح کرد: حدود ۲۵ سال پیش نیز حوزه هنری هنرمندان را در دور خود جمع کرده بود و فعالیت نظام‌مندی داشتند اما مدیریت سلیقه‌ای موجب منحل شدن این مجموعه و متفرق شدن هنرمندان شد که با تغییر در نگاه حوزه هنری و مدیریت آن، بار دیگر تلاش برای جمع کردن هنرمندان آغاز شد و به آینده این شرایط امیدوار هستیم.

هنرمند زنجانی با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی دغدغه استعدادیابی و نیروسازی آنچنانی ندارند و برگزاری جشنواره‌های تکراری و عدم استفاده از افراد دارای استعداد شناخته شده در جشنواره‌ها نیز از دیگر ایرادهای عرصه هنر است، ادامه داد: نباید نتیجه جشنواره‌ها و فعالیت‌های فرهنگی را از دست داد و باید از هنرمندان و ظرفیت آن‌ها استفاده کرد و هنرمندان شناسایی شده و به حوزه هنری معرفی شوند.

حمیدی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها و دوره‌های ویژه هنرمندان برای دور هم جمع کردن آن‌ها در برنامه‌های سال جاری خانه کاریکاتور پیش‌بینی شده است. همچنین خانه کاریکاتور برای شناسایی، کشف استعدادها و برگزاری جشنواره نیز برنامه‌ریزی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha