• سه‌شنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402012915252
  • خبرنگار : 50404

معاون فرهنگی شهردار خبر داد

آغاز رویداد فرهنگی ماه امت از امروز در مشهد

آغاز رویداد فرهنگی ماه امت از امروز در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: دومین رویداد بین‌المللی ماه امت از سه‌شنبه، ۲۹ فروردین در مشهد آغاز خواهد شد.

حسین باغگلی با اشاره به برگزاری دومین رویداد بین‌المللی ماه امت در مشهد اظهار کرد: نخستین رویداد فرهنگی بین‌المللی «ماه امت» سال گذشته با حضور جمعی از هنرمندان کشورهای اسلامی در محله «گلشهر» مشهد برگزار شد و با توجه به استقبال قابل توجهی که از این رویداد به عمل آمد، این رویداد در ماه رمضان امسال و البته در شهرک شهید باهنر مشهد برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی شهردار مشهد خاطرنشان‌ کرد: در دومین رویداد ماه امت هنرمندانی از ۵ کشور جهان اسلام و در کنار هنرمندانی از ایران، به اجرای برنامه خواهند پرداخت و همزمان با این برنامه، نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای اقوام نیز در کنار این رویداد، برگزار می‌شود.

باغگلی تصریح کرد: مشهد به الگوهای تفریحی متناسب با خود نیاز دارد و جشنواره ماه امت فرصتی است تا در الگوی مراسم و تفریح، ویژگی‌های متمایز مشهد لحاظ شوند.

رویداد ماه امت باعث ایجاد اشتراکات فرهنگی با دیگر کشورها خواهد شد

سید علی یزدی‌خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص برگزاری این رویداد بیان کرد: رویداد ماه امت ابتکار خوبی است که در مناطق حاشیه‌ شهر اجرا می‌شود تا مردم بتوانند با یکدیگر همکاری و تعامل را تمرین کنند. زمانی که این برنامه در حاشیه شهر برگزار و از حالت متداول جدا شده است، یعنی به میان مردم آمده و می‌خواهد مردم را با خود همراه کند.

بر اساس گزارش ستاد خبری رویداد بین المللی ماه امت، وی ادامه داد: امیدوارم برنامه‌هایی مانند رویداد بین‌المللی ماه امت در دیگر نقاط نیز گسترش یابد تا با دیگر کشورهای همسایه نیز برنامه‌های مشترکی داشته باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه غذا و لباس کشورهای همسایه در رویداد بین المللی ماه امت نیز می‌تواند یک مجموعه خوب در اشتراکات فرهنگی بین کشورهای همسایه را ارائه کند که این ایده نیز بسیار ارزشمند است.

وی گفت: این رویداد از ۲۹ فروردین‌ماه لغایت ۸ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۲۰ لغایت ۲۳ در شهرک شهید باهنر برگزار می‌شود و با توجه به محدودیت مکان، علاقه‌مندان به حضور در این رویداد می‌توانند عدد ۲ را به سرشماره ۱۰۰۰۱۰۸ ارسال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha