• سه‌شنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402012915299
  • خبرنگار : 50189

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش:

نیروهای مسلح در کسری از زمان تهدید را سرکوب کرده و به آشیانه باز می‌گردند

نیروهای مسلح در کسری از زمان تهدید را سرکوب کرده و به آشیانه باز می‌گردند

ایسنا/کرمان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش گفت: امروز آمادگی‌های نیروهای مسلح به حدی است که در کسری از زمان وارد منطقه تهدید خواهند شد، تهدید را سرکوب نموده و سالم به آشیانه باز خواهند گشت.

امیر سرتیپ دوم غلامعلیان صبح امروز ۲۹ فروردین ماه در مراسم رژه به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی در کرمان اظهار کرد: این روز در هر سال یادآور فرمان تاریخی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ است و ایشان با حکم حکومتی فرمان دادند که ارتش به عنوان یک بازوی انقلاب اسلامی ماندگار باشد.

او ادامه داد: در ابتدای انقلاب، ارتش با دلاورمردی‌ها همه توطئه‌های دشمن را خنثی و از تجزیه کشور جلوگیری کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش افزود: ارتش ماندگار شد برای حماسه آفرینی در جنگ تحمیلی و نقش مهمی در تثبیت انقلاب اسلامی و پیروزی در جنگ داشت.

او تاکید کرد: دشمنی که از همه فتنه‌های برنامه‌ریزی شده خود ناامید شده امروز با دریوزگی و گدایی از اتاق های فکر خود، حمله به ارزش‌های اعتقادی و هنجارهای اجتماعی مورد پذیرش جامعه را هدف قرار داده و جنگ ترکیبی تمام عیار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده است.

امیر غلامعلیان افزود: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که هر تدبیری که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شود به عنوان پیشگام و پیشرو با همه تلاش ها، اجرای این تدابیر را به منصه ظهور می‌گذارد.

او ادامه داد: یکی از راه‌های مقابله با جنگ ترکیبی، جهاد تبیین است و نیروهای مسلح با تشکیل قرارگاه‌های جهاد تبیین نقش محوری این نیروها را در ماندگاری نظام جمهوری اسلامی برای نسل جوان به تصویر می‌کشند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: در این راستا با تشکیل قرارگاه‌های لبیک ۲۲ نیروهای زمینی ارتش جمهوری اسلامی که مربوط به آینده‌سازان نظام است، توجه ویژه‌ای به کارکنان وظیفه به عنوان سفرای آینده نیروهای نظامی در ارتش شاهد هستیم.

او تاکید کرد: امروز آمادگی ارتش در عرصه‌های عملیاتی و دفاعی بر کسی پوشیده نیست و با قدرت این پیام را اعلام می‌کنم، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی علی رغم گذشت سه دهه از جنگ تحمیلی هنوز حضور فعال در مرزها دارد و تهدیدات را رصد و دفع می کند و به مرحله‌ای از بازدارندگی دست پیدا کرده که دشمنی که همیشه بحث تهدید نظامی و گزینه نظامی روی میز را مطرح می‌کرد، امروز جرات مطرح کردن این جمله را در محاورات و تنظیم اسناد دیپلماسی خودش ندارد.

امیرغلامعلیان اظهار کرد: امروز آمادگی‌های نیروهای مسلح به حدی است که در کسری از زمان وارد منطقه تهدید خواهند شد و تهدید را سرکوب کرده و سالم به آشیانه های خود باز خواهند گشت.

او اصول ولایت‌مداری و عدالت‌محوری را از اصول پذیرفته شده و لاینفک ارتش دانست و بیان کرد: امروز این اعتقاد را داریم که هیچ حرکتی در بدنه ارتش انجام نمی‌شود مگر اینکه از رگه‌ای از ولایت، ولایتمداری و ولایت پذیری در متن آن قانون وجود داشته باشد.

فرمانده قرارگاه جنوب‌شرق ارتش آمادگی نیروهای مسلح را در حدی دانست که دشمن فکر تجاوز به خطوط مرزی کشور را ندارد و در ادامه افزود: ارتش در همه عرصه‌های نظامی خودکفاست و این درحالی است که زمانی در ساخت کوچکترین تسلیحات و تجهیزات نظامی دچار مشکل بودیم اما امروز دیگر هیچ نیازی به تجهیزات بیگانه نداریم.

او با یادآوری عملیات الحاق در هفته ارتش که به صورت تمرکزی در تهران انجام شده، گفت: شاهد بودیم که بیش از ۱۲۰۰ قلم از اقلام دفاعی از سلاح های دور زن تا توپ، تانک و ... که توسط متخصصان داخلی تولید شده، به نیروی زمینی و ارتش الحاق شد و امروز یکی از ارکان اصلی سازمان رزم و تجهیزات ما برای مقابله و دفع تهدیدات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha