• سه‌شنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402012915806
  • منبع : نمایندگی مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران:

کانون پرورش فکری نقش مهمی در هویت بخشی کودکان و نوجوانان دارد

کانون پرورش فکری نقش مهمی در هویت بخشی کودکان و نوجوانان دارد

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در استان مازندران، بر نقش مهم کانون درهویت بخشی کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: مربیان کانون باید منطبق بر آموزه‌های دینی و اخلاقی، در شکل‌گیری شخصیت و هویت بخشی کودکان و نوجوانان کوشا باشند.

آیت الله محمدی لایینی در دیدار با مجموعه کارکنان کانون پرورش فکری کودکان مازندران، ضمن اهمیت کار در حوزه کودک و نوجوان، از بچه‌ها به عنوان امانت الهی یاد کرد و گفت: مربیان کانون باید به عنوان پایه گذاران تربیتی در شکل‌دهی شخصیت و تربیت آنان، موثر عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مجموعه‌های موثر فرهنگی است، افزود: بچه‌ها خیلی مهم هستند و روح و جان آنان مشتاق یادگیری و فراگیری است. از این رو مربیان کانون باید منطبق بر آموزه‌های دینی و اخلاقی، در شکل‌گیری شخصیت و هویت بخشی کودکان و نوجوانان کوشا باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تاکید بر عزت ملی به سابقه درخشان تمدن اسلامی در حوزه‌های مختلفی دینی و علمی اشاره کرد و یادآور شد: هویت غنی ملی، دینی و اسلامی کشور ایران، ظرفیت غنی و منبع مهمی برای حوزه تعلیم و تربیت محسوب می‌شود و بر این اساس باید به جای چشم دوختن به فرهنگ بیگانه، از منابع و هویت خود برای رشد شخصیت و هویت فرزندان انقلاب و توسعه و پشرفت کشور بهره ببریم و کانون در این میان خیلی مهم است.

 آیت‌الله لایینی با اشاره به ۵ سطح مهم تربیتی؛ خانواده، پیش دبستانی، کانون، مدرسه و دانشگاه، اظهار کرد: یکی از مشکلات؛ عدم تناسب میان نظام تعلیم و تربیت در این پنج سطوح است لذا ضرورت دارد تناسب و تعامل تربیتی و آموزشی میان این سطوح وجود داشته باشد و با یک سیاست واحد فعالیت کرد.

امام جمعه ساری در بخش دیگر سخنان خود به رفتار والدین و مربیان تربیتی و تعامل این دو رکن اجتماعی با هم اشاره کرد و این تعامل را  در شکل گیری هویت کودکان موثر دانست و گفت: برای اینکه آینده خوبی داشته باشیم باید در رفتار و برنامه ریزی حوزه تعلیم و تربیت نگاه دقیق و عملکرد مناسبی داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha