• جمعه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402020100215
  • خبرنگار : 50534

امام‌جمعه زنجان:

سپاه پاسدارن حافظ نظام و انقلاب اسلامی است

سپاه پاسدارن حافظ نظام و انقلاب اسلامی است

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: یکی از اقدامات ماندگار و حکمیانه در طول انقلاب، تاسیس سپاه پاسداران بوده است.

آیت‌الله علی خاتمی پیش از ظهر امروز (یکم اردیبهشت‌ماه) در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، با اشاره به اقدامات موثر صورت گرفته در تاسیس سپاه پاسداران که سوم اردیبهشت سال ۵۸ انجام شد، اظهار کرد: این سازمان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نقش را در حراست از انقلاب و دستاوردهای نظام در ابعاد و عرصه‌های مختلف برعهده دارد.

وی با اشاره به ضرورت تاسیس نیرویی‌ برای حراست از آرمان‌های انقلاب، افزود: این نیروهای مخلص و انقلابی در همه عرصه‌ها حضور موثر داشته‌اند.

خاتمی ادامه داد: طبق اصل ۱۵۴ قانون اساسی، وظیفه سپاه پاسداران حفاظت از آرمان و دستاوردهای انقلاب اسلامی است که تد به امروز به خوبی از عهده این وظیفه برآمده‌اند به‌طوی‌که در حفظ و صیانت از تمامیت ارضی، باورها و وحدت مردمی، این نیروهای انقلابی حضور موثری داشتند.

وی با اشاره به رشادت فرماندهان شهید سپاه پاسداران همچون شهید والامقام سیدمحمد حسین‌زاده‌حجازی، اضافه کرد: سپاه پاسداران در دوران دفاع‌مقدس حضور بابرکتی داشت و اوج فداکاری و جانبازی را نشان دادند؛ این نیروهای انعطاف‌پذیر در همه عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی با اقتدار حاضر بودند.

وی با اشاره به حضور مقتدرانه سپاه پاسداران، در جبهه‌ مقاومت، عملیات محرومیت‌زدایی و بسیج مستضعفان‌، افزود: سوریه، لبنان، عراق و جبهه مقاومت خاکریز اول ما در برابر دشمن متجاوز و غاصب صهیونیستی است از این‌رو اگر این نیروها و حضور مقتدارانه آنها نبود داعش و امثالهم وارد خاک ایران شده بودند.

وی با اشاره به ۵ اردیبهشت سال ۵۹، سال‌روز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس، تشریح کرد: از بین رفتن تجهیزات دشمن به خواست خداوند در لحظه‌ای منجر به شکست  نقشه آنان شد و دشمن در ذهن خود این مسئله را (غافل‌گیری با طوفان شن) هرگز تصور نمی‌کرد.

خاتمی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به  سالروز برزگداشت سعدی، ابراز کرد: خواندن گلستان سعدی به همه شما به‌خصوص جوانان توصیه‌ می‌کنیم. این کتاب بی‌همتا حکمت‌های برگرفته از احادیث، قرآن و ... دارد.

امام‌جمعه زنجان با اشاره به اهمیت حجاب و لزوم جهاد تبیین، خاطرنشان کرد: دشمن حجاب را بهانه قرار داد تا به اصل هدف خود برسد که این امر با آگاهی مردم با بصیرت محقق نخواهد شد. در واقع پوشش و حجاب برای حیات اجتماعی و فردی جوامع مختلف امری ضروری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha