• شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402020200339
  • خبرنگار : 50039

مدیر روابط عمومی ارشاد گلستان خبر داد:

وداع مردم هنردوست گنبدکاووس با پیکر استاد موسیقی ترکمن صحرا

وداع مردم هنردوست گنبدکاووس با پیکر استاد موسیقی ترکمن صحرا

ایسنا/گلستان مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری آیین تشییع پیکر "استاد طواق ندیمی" از هنرمندان سرشناس استان خبر داد و گفت: این هنرمند برجسته در موسیقی کلاسیک ترکمنی و نوازندگی آکاردیون و ارگ مهارت داشت.

محمود غریب آبادی شامگاه امروز در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه متأسفانه مطلع شدیم "استاد طواق ندیمی" از هنرمندان برجسته موسیقی استان گلستان دار فانی را وداع گفت، اظهار کرد: این هنرمند سرشناس پنج شنبه ۳۱ فروردین به علت‌ایست قلبی چشم از جهان فرو بست و پیکرش روز اول اردیبهشت ۱۴۰۲ بعد از اقامه نماز جمعه از مصلای بزرگ اهل سنت گنبدکاووس تشییع شد.

وی با تأکید بر اینکه "استاد طواق ندیمی" از هنرمندان برجسته موسیقی کلاسیک ترکمن صحرا بود و در نوازندگی آکاردئون و ارگ مهارت خاصی داشت، خاطرنشان کرد: این هنرمند در اکثر اجراهای دو دهه اخیر "استاد آنه بردی وجدانی" که از هنرمندان مطرح "دوتار" کشور است را همراهی می‌کرد و چندین مقام در جشنواره‌های مختلف موسیقی را در کارنامه دارد.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان درگذشت این هنرمند برجسته را ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه هنری استان دانست و افزود: "استاد ندیمی" در بسیاری از اجراهای موسیقی کلاسیک ترکمنی، مراسم‌های مختلف ترکمن صحرا و همچنین جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی حضور داشت.

وی با اشاره به پشتکار و تلاش این هنرمند در تهیه و اجرای ترانه‌ها، جدیت در کار و زبانزد بودن ویژگی‌های هنری وی در میان هنرمندان، تصریح کرد: تلاش‌های بی‌وقفه این هنرمند اتفاقات خوب فرهنگی را برای جامعه هنری ترکمن صحرا رقم زد که در برگه زرین سوابق وی ثبت و ماندگار شد.

گفتنی است، موسیقی محلی ترکمن صحرا یکی از اصیل‌ترین موسیقی‌های محلی در کشور به شمار می‌رود که هنرمندان بسیاری را در سطح بین‌المللی معرفی کرده است.

"آکاردئون"‌سازی با بدنه جعبه شکل است که با ورود و خروج هوا به داخل بدنه تولید صوت می‌کند و "ارگ" از سازهای بادی است که نت‌های آن بر روی صفحه کلید اجرا می‌شود و در موسیقی کلاسیک ترکمن صحرا از این سازها در کنار "دوتار"، "پیانو" و دیگر سازها استفاده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۲ ۱۳:۱۳

خدا بیامرزه روحش شاد

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۳ ۰۰:۳۲

با نهایت تاسف و تاثر در گذشت این استاد بزرگ و موسقیدان را به تمامی استادان و هنرمندان و هنردوستان جامع هنری استان گلستان و منطقه ترکمن صحرا تسلیت عرض میکنم روحش شاد و یادش گرامی

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۳ ۰۲:۱۹

خدا رحمت کنه استاد عزیز موسیقی شهرمون اقای ندیمی خداوند به خانواده اش صبر بدهد

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۳ ۰۴:۳۰

خدا رحمتش کنه .

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۳ ۱۴:۱۵

استاد عزیزم یادت گرامی و روحت شاد و جایگاه ابدی ات بهشت فردوس باشد.انشاالله که راحت ادامه داشته باشد.

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۴ ۰۲:۱۱

روحش شاد. نزد دوستش فیروز بخشنده پیوست. این دو سالها شادی بخش مراسمات جشن گنبدی ها بودند. روحشان شاد

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۴ ۰۲:۱۱

روحش شاد. نزد دوستش فیروز بخشنده پیوست. این دو سالها شادی بخش مراسمات جشن گنبدی ها بودند. روحشان شاد